بازاریابی تلفنی چیست؟ بازاریابی تلفنی یکی از مهمترین و کمهزینهترین روشهای جذب مشتری است. در این مقاله به 125 ترفند بازاریابی و فروش تلفنی میپردازیم که قبلا در کارگاههای آموزشی مدیرسبز ارائه شده است.
برنامهریزی بازاریابی تلفنی
1. در ساعات کاری، تماسهای تلفنی شخصی را به حداقل برسانید. با انجام این کار فروشتان بیشتر میشود. اگر در روز تنها 3 تماس تلفنی شخصی داشته باشید و هر تماس بهطور متوسط 4 دقیقه طول بکشد در طی سال، 48 ساعت از وقت شما گرفته شده است. اختصاص 48 ساعت برای فروش میتواند چندین مشتری جدید ایجاد کند.
2. بیش از حد نگران بهترین زمان تماس با مشتریان نباشید. بعضی از فروشندگان، اول ساعت کاری و حدود ظهر با مشتریان تماس نمیگیرند و با خود میاندیشند که مشتری در دسترس نخواهد بود. از تمام روز کاری برای تماسهای تلفنی استفاده کنید، اگر تلفن نکنید هیچگاه آنها را نخواهید یافت.