زمانی ، گیمرها به عنوان افراد دربه ‌در در حیاط مدرسه ، خجالتی برای انجام کار و ولگرد های تنها که برای جایگیری در دنیای واقعی تلاش می کردند، دیده می شدند. اما اکنون آن افکار قدیمی از بین رفته اند. از زنان مسن گرفته تا ورزشکاران ، بچه ها تا حسابداران ، همه اکنون از گیمینگ(بازی) لذت می برند.

دنیای ما به سرعت در حال تبدیل شدن به بهشت گیمر هاست ، چه با هوش مصنوعی (AI) ، واقعیت افزوده (AR) و رشد بازار موبایل. تخمین هیات داوران تکنولوژی اعلام کرده است که صنعت بازی سازی در سال 2021 تا 180 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

سالهاست که صنعت بازی یک چالش عجیبی است که بسیاری از بازاریابان نتوانسته اند در آن موفق شوند. در فضای تجاری که درآمدزایی به طور ذاتی با تاریخ انتشار بازی های مهم در ارتباط بوده ، بازاریابی در صنعت بازی به طور سنتی یک سرمایه گذاری غیرقابل پیش بینی و خسته کننده بوده است.

البته تا الآن.

سؤال بزرگ بازاریابان این است: چگونه می توانید از این موضوع استفاده کنید و دیدگاه برند شخصی خود را در صنعت بازی های رقابتی به حداکثر برسانید؟

همانطور که به زودی خواهید دید؛ جواب، اینفلوئنسر های(تأثیرگذاران) گیمینگ است.

اینفلوئنسر های گیمینگ فقط بازی نمیکنند!

بازاریابی اینفلوئنسرها هیچ راز نهفته‌ای نیست ، زیرا برند های عمده ای در تمام صنایع از شهرت افراد مشهور رسانه های اجتماعی بر روی پلتفرم های مختلف بهره می برند تا به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنند.

تنها چیزی که لازم است همکاری صحیح با یک پلیر(بازیکن) مناسب است تا محصول شما بتواند به اوج برسد.

اینفلوئنسر های اجتماعی می توانند هزاران دلار با یک پست واحد درآمد کسب کنند و افرادی که مخاطبان زیادی دارند می توانند تا 250000 دلار یا بیشتر بدست آورند – و این به ویژه در مورد تاینفلوئنسرهای گیمینگ در YouTube صادق است.

بسیاری از بزرگترین اینفلوئنسرها در صنعت بازی مانند سایر پلیر های نوجوان شروع به کار کردند.

برخی ممکن است بگویند گیمرها تنبل هستند و باید شغل واقعی خود را بدست آورند ، بنابراین کاملاً مناسب بود وقتی که نوشیدنی انرژی‌زای ردبول ، با محبوب ترین پلیر تأثیرگذار گیمینگ جهان ، تایلر “نینجا” بلوینز ، همکاری کرد و نسخه محدود قوطی ردبول نینجا را بیرون داد.

احتمالاً ، آنها به او انرژی می دهند تا به کسب ثروت از بازی های ویدیویی ادامه دهد.

در کنار YouTube ، بزرگترین سکوی برای اینفلوئنسرهای صنعت بازی ، پلتفرم بسیار محبوب استریم Twitch است که در آن اعضا می توانند کنسول ، رایانه یا تلفن هوشمند خود را وصل کنند تا ویدیوهای زنده از خود هنگام بازی را پخش کنند.

 

تحقیقات نشان می دهد که 80٪ از 10 اینفلوئنسر برتر سال 2018 حتی در نمودارهای سال 2017 نبودند. به نظر نمی رسد هیچ ایفلوئنسری یک موقعیت شغلی امنی را حفظ کند ، که نشانه رقابت آشکار و شدید است.

با توجه به مخاطبان جهانی و نبرد مداوم برای برتری ، اینفلوئنسر های گیمینگ فرصت های فراوانی برای بازاریابی ارائه می دهند.

پس چگونه می توان در این زمینه موفق شد؟

5 راه برای استفاده از بازاریابی مدرن در صنعت گیمینگ

1-جهان عاشق موبایل است

فقط این آمار را در نظر بگیرید:

-بازی های موبایل 51٪ از کل درآمد جهانی صنعت گیمینگ را به خود اختصاص می دهد.

-درآمد صنعت گیمینگ موبایل از درآمد حاصل از تولیدات کشور کاستاریکا بیشتر است.

-گیمرهای آمریکایی 18-35 ساله روزانه 48 دقیقه بازی می کنند.

این یک بازار گسترده و آماده‌ی سرمایه گذاری برای هدف قرار دادن شرکت ها است. با جفت شدن و همکاری با یک اینفلوئنسر بازی که به برند و محصولات شما مربوط است ، می توانید به سرعت آگاهی از برند را تقویت کرده و باعث بهبود امتیاز خود شوید.

یک مثال عالی، بازی Brawl Stars است. سازندگان آن(Supercell) ، با 10 اینفلوئنسر برای تبلیغ پیش نمایش بازی همکاری کردند که باعث شد تا بعد از اعلام تاریخ انتشار 5 میلیون ثبت نام کنند. از آن زمان ، این بازی تحت تأثیر بسیاری از اینفلوئنسرهای دیگر قرار گرفته است و اکنون پربازدیدترین بازی موبایل در YouTube است.

2-زنان در حال ظهور هستند

در جایی که یک گیمر معمولی ممکن بود یک پسر پر غرور در اتاق خود باشد ، اکنون به همان اندازه احتمال دارد که آن گیمر یک زن بالغ باشد. امروزه 45٪ از گیمرها زن و دختر هستند. در حقیقت ، مشتاق ترین گیمرهای موبایل زنان میانسال هستند.

برای برندهایی که می خواهند بازاریابی را در صنعت بازی شروع کنند ، این خبر بسیار خوبی است. تعداد زیاد نوجوانان و جوانان به صورت آنلاین باعث مشارکت شرکت ها با افرادی که درآمد ثابتی ندارند میشود.

در حالی که بسیاری از گیمرهای مرد به سمت بازیهای جنگی و مسابقات اتومبیل‌رانی گرایش پیدا می کنند ، شرکتهایی که خود را با منافع زنان هماهنگ می کنند ممکن است مشارکتهایی پیدا کنند که با مخاطبان متنوع تری همراه باشد.

3-محتوای ویدیویی بسیار مهم است

پیشرفت بازاریابی ویدیویی با رشد صنعت بازی در ارتباط است. محتوای ویدیویی، افراد بیشتری را جذب می کند و تحت تأثیر قرار می دهد. مطالعه های Smart Insights ادعا می کند که محتوای ویدیویی 78 درصد کل ترافیک داده ها در جهان را در سال 2019 تشکیل می داد.

در مورد تأثیر ویدیو در صنعت بازی ، ما فقط باید به YouTube نگاه کنیم ، جایی که شش از ده کانال برتر مربوط به بازی است.

گیمرها با کمال میل ساعت ها از وقتشان را صرف تماشای ویدیوهای بازی می کنند. 48٪ از گیمر ها در یوتوب اعتراف می کنند که در واقع وقت بیشتری را صرف تماشای بازی دیگران می کنند.

ا

ما آنها فقط ویدیو های هر کسی را تماشا نمی کنند، آنها می خواهند اینفلوئنسر های گیمینگ را در عمل ببینند. گیمرها می توانند برای یادگیری نکات ، کشف بازیهای جدید و بیشتر عاشق علایق خود شدن ، اینفلوئنسر های برتر را دنبال کنند.

بدون انکار پادشاه این عرصه یک گیمر سوئدی است ، فلیکس شلبرگ(Felix Kjellberg) ، که با نام پیودیپای(PewDiePie) شناخته می شود. با وجود برخی ازمشکلات بوجود آمده در عرصه کاری‌اش که باعث فسخ قراردادش با دیزنی شد ، دنبال کننده های 100+ میلیون نفری با تعصب او به تماشای ویدیو هایش ادامه می دهند.

4-برای پردازش ابری هیچ محدودیتی وجود ندارد.

هنگامی که آمازون در سال 2014 با 970 میلیون دلار پول بی زبون Twitch را به دست آورد ، بسیاری از مردم تعجب کردند که چگونه این پلتفرم گیمینگ در برنامه های جف بزوس برای سلطه بر جهان قرار می گیرد. از آنجایی که بازار پردازش ابری شکوفا شده است، پاسخ به این سوال واضح شد.

بزوس پس از خرید Twitch ، خدمات وب آمازون را در بیانیه ای روشن از قصد خود راه اندازی کرد ، اما واضح است که آمازون در یک اتاق انعکاس قرار ندارد.

غول های رقیب دیجیتال به این ترکیب پیوستند و باعث اختلال عظیمی در گیمینگ سنتی در فضای کنسول شدند که به انحصار سونی پلی استیشن و مایکروسافت ایکس باکس بود.

مایکروسافت هم اکنون در حال کار بر سرویس گیمینگ ابری خود ، Project xCloud است که قرار است راه Project Stream گوگل(یا همان Google Stadia) که در سال 2018 بیرون داده شد را دنبال کند.

گیمینگ ابری(Cloud Gaming) به طور پیوسته در طول زمان تبدیل به یک نیروی عظیمی شده است ،با وجود تاثیر جهانی فورتنایت(Fortnite) در انفجار صنعت بازی های آنلاین نقش موثری داشت.

 

این بازی کراسپلتفرم، بتل رویال محصول شرکت چینی Tencent است و به سرعت نظر جهان در سال 2018 و همچنین اکثر بازارها ،با درآمد 3 میلیارد دلاری دیجیتال ، را جذب کرد.

برای یک اینفلوئنسر گیمینگ، پخش مستقیم محتوای زنده بخش مهمی از کار است. به همین ترتیب ، رشد مستمر خدمات ابری ، راه را برای بسیاری از مشارکتها و تبلیغات سودآور در سالهای آینده هموار خواهد کرد.

5- درستی و صداقت برند موثر است

هنگامی که Social Point Games می خواست بازی  Monster Legends خود را تبلیغ کند ، آنها تصمیم گرفتند با یوتوبری بنام مارک فیشباخ(Mark Fischbach) ، که با نام مارکپلایر(Markiplier) شناخته می شود همکاری کنند.

فیشباخ سابقه ای در استفاده از تأثیرگذاری خود برای کار های خیرخواهی داشت ، با چندین کمپین  زنده هزاران دلار برای  نیازمندان از جمله Save the Children(نجات کودکان) جمع آوری کرده بود. با بیش از 25 میلیون دنبال کننده، مطمئناً می توان وی را به عنوان یک اینفلوئنسر معرفی کرد.

این ثابت شد که یک حرکت هوشمندانه توسط Social Point Games است ، زیرا شرکت و اینفلوئنسر یک ترکیب عالی بودند. این شرکت به خوبی از ارزش آگاهی اجتماعی در دوران مدرن آگاه بود و می دانست که تقریباً 90٪ از مصرف کنندگان، برندهای مورد نظر خود را بر اساس ارتباط با دلایل یا تلاش های خیرخواهانه تغییر می دهند.

هنگامی که فیشباخ اعلام کرد مبلغ 10000 دلار به خیریه بنیاد معجزه اهدا کرده است ، بسیاری از مردم مشتاق بودند تا نقد وی درباره Monster Legends را بررسی کنند.

هر شرکتی می خواهد که برندش معروف باشد. اگر بتوانید در طول کمپین های بازاریابی خود باعث ایجاد آگاهی برای یک امر خوب شوید ، برند شما به سرعت شهرتی تمام عیار کسب می کند که مردم به سمت آن گرایش پیدا می کنند. این برگه تقلب برای ایجاد اعتماد مشتریان احتمالی جدید است.

منبع: https://www.kalaateh.com/the-secrets-of-marketing-in-the-gaming-industry/