مهم نیست چه نوع کالایی را می فروشید ، هر بازرگان تجارت الکترونیک یک هدف اصلی دارد: بیشتر از آن را بفروشید.

تبدیل مهمترین معیار برای هر تجارت الکترونیکی است. با افزایش نرخ تبدیل ، کسب و کار شما درآمد بیشتری کسب می کند ، در پایان هر ماه سود بیشتری را کسب می کنید و مخاطبان خود را در مشتری گسترش می دهید.

نکته جالب در مورد بهینه سازی تبدیل تجارت الکترونیکی این است که تغییرات کوچک معمولاً نتایج قابل توجهی دارند. برای مثال ، یک روز صرف بررسی و به روزرسانی ساختار دسته بندی وب سایت شما ، می تواند افزایش پایدار در تبدیل ها داشته باشد که درآمد عظیمی را به همراه دارد.

در زیر ، هفت تاکتیک بهینه سازی تبدیل تجارت الکترونیکی را ذکر کرده ایم که می تواند فروشگاه آنلاین شما را از یک مجری متوسط به یک رهبر در گروه خود تبدیل کند. اگر هدف شما فروش بیشتر از وب سایت خود است ، این هفت استراتژی اثبات شده با پشتیبانی داده را مطالعه و پیاده سازی کنید.

صفحه اصلی خود را بهینه کنید

گذشته از افرادی که وب سایت شما را با جستجوی محصولات خاص می یابند ، اکثر کاربران ابتدا به صفحه اصلی وب سایت شما وارد می شوند.

اکثر صفحات خانگی تجارت الکترونیکی املاک و مستغلات هدر می روند - صفحه واسطه ای که کاربران به سرعت جست و خیز می شوند تا محصولات و دسته بندی های خاص را جستجو کنند. با افزودن محصولات پرفروش ، پیشنهادات ویژه و دسته های داغ به صفحه اصلی خود می توانید آن را به یک دارایی با ارزش بازاریابی تبدیل کنید.

این کار کاربران شما را ترغیب می کند مسیری خاص را از طریق وب سایت خود دنبال کنند ، و کنترل بیشتری بر تجربه خود به شما ارائه می دهند. یک مثال عالی از وب سایت تجارت الکترونیکی با مسیری روشن که کاربران جدید از آن دنبال می کنند ، با حسن نیت ارائه دهنده Amazon.com :

صفحه اصلی آمازون

به محض ورود کاربر جدید و ثبت نشده به Amazon.com ، از آنها خواسته می شود وارد حساب کاربری خود شوند. حتی یک "جدید برای آمازون" وجود دارد؟ پیوندی برای کاربرانی که هنوز یک حساب کاربری در وب سایت ثبت نکرده اند.

در سمت راست ، لیستی از محبوب ترین بخش های آمازون ، یک فروشگاه لباس فروشی پرفروش و یک پیشنهاد ویژه روزانه وجود دارد. در هر بخش از صفحه اصلی آمازون بهینه سازی شده است تا کاربران را به سمت مسیر مشخص سوق دهد و به آمازون اجازه می دهد تا تجربه خود را به عنوان خریدار طراحی کند.

اگر صفحه اصلی وب سایت تجارت الکترونیک شما کاربران را به سمت مسیر مشخص سوق نمی دهد ، فرصتی ارزشمند را برای طراحی تجربه خود و بهینه سازی درآمد خود برای هر کاربر از دست نمی دهید.

یکی از ساده ترین راه ها برای طراحی یک مسیر سودآور از صفحه اصلی خود ، تبلیغ کالای پرفروش است. اگر محصولی دارید که مورد توجه مخاطبان گسترده مشتری باشد ، می تواند یک پیشنهاد ایده آل برای قرار دادن در صفحه اصلی خود باشد.

نرم افزار تست A / B Visual وب سایت بهینه ساز راهنمای خوبی برای بهینه سازی صفحات خانگی تجارت الکترونیکی دارد . اگر در تجارت الکترونیک تازه کار هستید ، می توانید مکان اصلی را در هنگام طراحی صفحه اصلی خود شروع کنید.

اگر پیشنهاد یا فروش ویژه ای دارید ، اضافه کردن آن به صفحه اصلی خود راهی عالی برای هدایت ترافیک به بخش جذاب وب سایت شما است. خرده فروش تی شرت Threadless این کار را با ارائه طرح های جدید در صفحه اصلی خود هر هفته انجام می دهد و باعث ترافیک به جدیدترین صفحات محصول خود می شود:

صفحه محصول بدون موضوع

صفحه اصلی وب سایت تجارت الکترونیکی شما نیازی به کامل بودن ندارد ، اما باید به کاربران بگویید کاری انجام دهند. با توجه به هدف اصلی تبدیل خود ، صفحه اصلی خود را طوری طراحی کنید که مسیری مشخص برای کاربران دنبال شود ، نه فقط یک صفحه واسطه "پرکننده".

دسته بندی محصولات خود را ساده کنید

داده های مطالعه از قابلیت استفاده ، تجربه مشتری و شرکت آمار اندازه گیری U نشان می دهد که تنها 11 تا 21٪ بازدید کنندگان وب سایت تجارت الکترونیک تجربه خرید خود را با جستجو - مقدار نسبتاً کمی - شروع می کنند.

این بدان معناست که تا 89٪ بازدید کنندگان وب سایت شما با جستجو در وب سایت شما به جای جستجو ، محصولات مورد نظر خود را پیدا می کنند. بدون دسته بندی کالاهای ساده و منطقی ، اغلب پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستند برای این کاربران دشوار است.

داده های موسسه Baymard نشان می دهد که مرورگرها و جستجو کنندگان معمولاً انگیزه های متفاوتی را به عنوان مصرف کننده دارند:

  • افرادی که وب سایت های تجارت الکترونیکی را جستجو می کنند ، معمولاً در حال حاضر می دانند که به دنبال چه چیزی هستند (برای مثال ، یک مدل خاص از تلویزیون) یا نیاز به محدود کردن دامنه محصولات در یک فروشگاه اینترنتی بسیار بزرگ مانند Amazon.com یا Walmart دارند. کام .
  • افرادی که معمولاً از مرور دسته استفاده می کنند ، هنوز از محصول خاصی که می خواهند خریداری کنند آگاهی ندارند. همچنین در بازارهایی که نگاه یک محصول (به عنوان مثال لباس یا دکوراسیون) در جذابیت آن نقش دارد ، یک تعصب آشکار نسبت به مرور دسته در بازار وجود دارد.

اگر در بازاری مانند پوشاک فعالیت می کنید ، جایی که نگاه یک محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، ضروری است که دسته بندی محصولات وب سایت شما با استفاده از روشی منطقی و معقول تنظیم شود که مرور وب سایت شما را آسان می کند.

در اینجا نمونه ای از طبقه بندی کاملاً واضح و منطقی محصولات ، حسن نیت ارائه داده از H&M آورده شده است :

تجارت الکترونیکی h & m

به محض ورود یک بازدید کننده به H&M.com ، آنها می توانند به یک دسته خاص حرکت کنند. نوار جستجو در دسترس است ، اما از آنجا که تعداد کمی از مشتریان H&M کالای خاصی را جستجو می کنند ، این یک بخش اساسی در طراحی وب سایت نیست.

برخی از کاربران در وب سایت شما کالاهای خاص را جستجو می کنند ، اما اکثر آنها اینطور نیستند. این کار را تا حد امکان آسان کنید تا کاربران بتوانند دسته بندی محصولات مورد نظر خود را از صفحه اصلی خود پیدا کنند و شما نرخ گزاف گویی خود را کاهش داده و تبدیل ها را افزایش می دهید.

 

روشهای مختلفی برای خرید ارائه می دهید

در حالی که بیشتر مشتریان با استفاده از کارت اعتباری از فروشگاه شما به صورت آنلاین خارج می شوند ، برخی ترجیح می دهند از روش پرداخت و سفارش کاملاً متفاوت استفاده کنند.

این امر به ویژه صادق است اگر شما مخاطب مسن تر و با ذهنی کم نظیری را هدف قرار دهید که با تجارت آنلاین خیلی آشنا نباشد.

به جای ارائه تنها پرداخت از طریق کارت اعتباری ، انواع گزینه های پرداخت آنلاین را ارائه دهید. اگر مشتریان شما عمدتاً در آمریکای شمالی یا اروپا هستند ، افزودن پی پال به گزینه های پرداخت شما روشی ساده برای گسترش مخاطبان مشتری احتمالی شما است.

اگر یک منطقه خاص را با دروازه پرداخت خود هدف قرار داده اید ، ارائه این روش ساده برای گسترش مشتری اصلی مشتری محلی شما است.

اگر فروشگاه شما محلی یا منطقه ای است ، می توانید به مشتریان اجازه دهید از طریق تلفن ، فکس یا ایمیل سفارش دهند. هنگامی که مشتریان در نزدیکی فروشگاه خرده فروشی یا محل حمل و نقل شما قرار دارند ، حتی می توانید وانت و پرداخت درون فروشگاهی را برای گسترش دامنه گزینه های موجود برای مشتریان خود ارائه دهید.

ارائه روشهای پرداخت جایگزین و وانت ، هزینه بسیار کمی دارد و با افزایش تعداد راه هایی که مشتریان می توانند با استفاده از فروشگاه آنلاین شما خرید کنند ، مقدار کمتری از دست می دهند و درآمد زیادی کسب می کنند.

نسخه هر محصول را بهبود بخشید

دقیقاً همانند کپی عالی می تواند نرخ تبدیل یک صفحه فرود را دو برابر یا سه برابر کند ، نسخه کپی عالی معمولاً فقط به آن نیاز است تا متوسط نرخ تبدیل صفحات محصول شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

از کالاهای دیجیتال گرفته تا کالاهای فیزیکی ، هر نوع محصول می تواند از جذابیت و کپی های مفیدی بهره مند شود. اگر وب سایت تجارت الکترونیک شما از کپی و / یا توضیحات محصول ارائه شده توسط بازرگانان استفاده می کند ، یک انتقال سریع به نسخه شخصی تر و موثر تر می تواند همه چیز برای بهبود تبدیل باشد.

بعد از بهینه سازی سیستم صفحه اصلی و طبقه بندی محصولات خود ، صفحات محصول را در اولویت خود قرار دهید. با یک نویسنده حرفه ای کار کنید تا توصیفاتی را بنویسید که:

  • به جای ویژگیهای فقط محصول ، روی مزایا تمرکز کنید
  • از مزایای اصلی و امتیاز فروش در فهرست مشتریان استفاده کنید
  • تأکید کنید که چرا فروشگاه شما به طور خاص ارزش خرید دارد
  • سیاست بازگشت و بازپرداخت خود را واضح و واضح کنید

با کپی درست ، تصویری قدرتمند بصری را برای مشتریان در نظر می گیرید که محصول شما چه کاری می تواند انجام دهد و چرا ارزش خرید را دارد. برای نمونه ای از آنچه کپی عالی می تواند انجام دهد ، این شرح iPad Pro را از وب سایت اپل بخوانید:

توضیحات محصول iPad Pro

ببینید که چگونه این همه در مورد مزایای محصول ، و نه تنها ویژگی های آن است؟ در حالی که بیشتر توصیفات محصول کاملاً تجاری است ، اپل در مورد چگونگی زندگی بهتر iPad شما بهتر می شود و چرا ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد.

Freckle با بازنویسی نسخه خود ، نرخ تبدیل آن را دو برابر کرد . بسیاری از مشاغل دیگر نیز به همین ترتیب انجام داده اند. به جای اینکه فقط روی طراحی و تجربه کاربری متمرکز شوید ، نوشتن کپی را در اولویت تلاشهای بهینه سازی نرخ تبدیل خود قرار دهید و متوجه نتایج واقعی و قابل اندازه گیری خواهید شد.

از فیلم استفاده کنید

مشتریان عاشق فیلم های محصول هستند ، زیرا احساس ، عملکرد و نگاه یک محصول را به گونه ای می گیرند که تصاویر به تنهایی نمی توانند. اگر محصولی را تجربه می کنید که تمام تجربه آن است ، اضافه کردن یک فیلم آزمایشی به صفحه توضیحات آن روشی فوق العاده برای بهبود نرخ تبدیل شما است.

فیلم ها بسیاری از عدم قطعیت هایی را که کاربران می توانند در مورد محصولات خاص داشته باشند ، از بین می برد. یک ویدیو قادر است اندازه و مقیاس یک محصول را به شکلی نشان دهد که تصاویر نتوانند ، یا احساس یک محصول را به شکلی نمایش دهند که در متن قابل توضیح نباشد.

داده های بررسی نشان می دهد که اکثر شرکت های تجارت الکترونیکی که از فیلم های محصول استفاده می کنند ، تأثیر مثبتی بر نرخ تبدیل دارند.

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از فیلم های محصول ، مهم است که روی جنبه های یک محصول خاص که مشتریان به احتمال زیاد به آنها اهمیت می دهند توجه کنید:

  • اگر محصول عملکرد خاصی دارد ، آن را به صورت عملی نشان دهید تا کاربران بتوانند آن را در خانه یا محل کار خود تجسم کنند.
  • محصول خود را در بسته بندی و بسته بندی آن نشان دهید ، تا کاربران ایده خود را از خرید در صورت انتظار دریافت کنند.
  • دغدغه های اصلی مشتریان مانند طراحی ، قابلیت استفاده یا دوام را در هر یک از محصولات این محصول نشان دهید.

فیلم های محصول همچنین دارایی ارزشمند بازاریابی هستند. با ارسال ویدیوهای محصول خود در YouTube (در حال حاضر دومین موتور جستجوی بزرگ جهان ) و پیوند مجدد به وب سایت خود ، می توانید زمانی که افراد به جستجوی نام محصول ، شماره مدل ها و مرور فیلم ها می روند ، ایجاد ترافیک کنید.

تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به خریداران ارائه دهید

هیچ چیز به نرخ تبدیل کاملاً مانند عدم قطعیت آسیب نمی رساند. وقتی مشتری های آینده نگر مطمئن باشند که چه چیزی را بدست می آورند ، یا در مورد کیفیت یا ارزش یک محصول شک دارند ، تعداد کمی از آنها تصمیم به بررسی و پرداخت مشتری می گیرند.

یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود نرخ تبدیل وب سایت تجارت الکترونیکی شما این است که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را قبل از بررسی به مشتریان خود ارائه دهید.

برای سهولت در عدم اطمینان در مورد زمان تحویل ، به مشتریان نشان دهید دقیقاً چقدر طول می کشد که هر محصول قبل از رسیدن به صفحه پرداخت برسد. برای هر مورد در صفحه محصول ، بدون هیچ گونه هزینه مخفی یا هزینه حمل و نقل لحظه آخری ، قیمت مشخصی را نشان دهید.

هنگامی که کالایی موجود نیست ، با ذکر این مطلب در صفحه محصول ، آن را روشن کنید. اگر در آینده دوباره به بورس برگردد ، به مشتریان آینده اجازه دهید تا لحظه ورود مجدد ، اعلان نامه الکترونیکی را دریافت کنند.

وزن و ابعاد آن را مشخص کنید تا مشتریان بتوانند جعبه ورود به نامه و کالای موجود در اتاق نشیمن خود را تجسم کنند. تا آنجا که ممکن است اطلاعات دقیق ارائه دهید ، حتی اگر به نظر بی اهمیت یا بی اهمیت باشد. مشتریان به ندرت نسبت به جزئیات دقیق اعتراض می کنند.

مثالی از اطلاعات خوب محصول ، از سایت Amazon.com ، برای مقیاس آشپزخانه ارزان قیمت:

مثال صفحه محصول آمازون

اگرچه تعداد کمی از مشتریان به وزن یک مقیاس کوچک آشپزخانه اهمیت می دهند ، اما برخی از آنها این کار را انجام می دهند. با ارائه هر چه بیشتر اطلاعات در مورد هر محصول ، عدم اطمینان را پایین می آورید و دلایل کمتری به مشتریان می دهید که چیزی نخرند.

فرایند پرداخت خود را ساده کنید

رها کردن سبد خرید یک بخش عادی از تجارت الکترونیکی و چیزی است که هر خرده فروش آنلاین مجبور است با آن مقابله کند. در حالی که حذف کامل سبد خرید غیرممکن است ، ساده کردن روند چک کردن از فروشگاه تجارت الکترونیکی شما می تواند به شما در کاهش میزان رها کردن سبد خرید کمک کند.

چک کردن هرگز نباید دشوار باشد ، اما بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیکی فرایند را پیچیده تر از آنچه لازم است انجام دهند. فرایند پرداخت خود را با اجرای توصیه های زیر ساده کنید:

  • از یک سبد خرید پایدار استفاده کنید ، که به شما امکان می دهد بدون نیاز به اضافه کردن دوباره موارد خود ، به وب سایت تجارت الکترونیکی شما بازگردند تا از آن استفاده کنند.
  • اگر کاربران قبل از اتمام ثبت نام در وب سایت شما ثبت نام کرده اند ، اطلاعات خود را حفظ کرده و آن را به طور خودکار در فرم پرداخت خود را پر کنید.
  • برای هر قسمت از فرم ها ، به ویژه آدرس ها و سایر زمینه هایی که کاربران در اغلب موارد اشتباه می کنند ، مثال بزنید.
  • به منظور ثبت نام ، نیازی به ثبت نام مشتری ندارید. 26٪ از کاربران وقتی مجبور به ثبت نام شوند ، سبد خرید را رها می کنند .

حتی با بهینه سازی دقیق ، حذف کامل سبد خرید در وب سایت تجارت الکترونیکی غیرممکن است. با این حال ، چهار تکنیک فوق می تواند به شما کمک کند بطور قابل توجهی تعداد مشتریانی را که سفارشات خود را رها می کنند ، کاهش دهید و میانگین نرخ تبدیل شما را کاهش دهید.

نقاط ضعف وب سایت تجارت الکترونیک شما چیست؟

هر وب سایت تجارت الکترونیکی دارای نقاط ضعف است ، از نسخه ضعیف محصول گرفته تا یک سیستم ناوبری گیج کننده. با استفاده از هفت استراتژی ذکر شده در بالا ، رفع نقاط ضعف وب سایت خود را در اولویت قرار دهید و متوجه افزایش قابل توجه و قابل اندازه گیری در فروش خواهید شد!