پیوند بدون پیگیری چیست؟

بیایید با تعریفی از آنچه پیوند بدون پیگیری است شروع کنیم . "پیگیری بدون پیوند" پیوندی است که از یک وب سایت به وب سایت دیگر اما با داشتن ویژگی "rel =" nofollow " اشاره می کند. این برچسب ویژه HTML ، به موتورهای جستجو دستور می دهد که آن پیوند را نادیده بگیرند.

وقتی می گوییم لینک را نادیده بگیرید ، بدان معنی است که هیچ آب پیوندی (یا PageRank ) از یک وب سایت به وب سایت دیگر منتقل نمی شود. از آنجا که پیوندهای "بدون دنبال" از PageRank عبور نمی کنند ، آنها همچنین در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیری ندارند

تعریف لینک nofollow
پیوندهای NoFollow (نمایش HTML)

یک کاربر عادی نمی فهمد که این پیوندها پیوندی به دنبال ندارد. پیوندها هنوز کار می کنند اما در طی فرآیند خزیدن و نمایه سازی ، موتورهای جستجو صفحه وب را که توسط این لینک مشخص شده است دنبال نمی کنند.

ساده ترین روش برای بررسی اینکه آیا این لینک یک لینک nofollow است ، مشاهده کد HTML یک صفحه وب و جستجوی برچسب HTML "<a href" است . اگر می توانید صفت "rel =" nofollow "بین بازشده <a> و بسته شدن </a> را پیدا کنید ، به این معنی است که پیوندی دنبال نمی شود.

 

در اینجا نمونه ای از یک لینک nofollow آورده شده است:

<a href="https://www.example.com">rel="nofollow">This is a nofollow link </a>

اگر نمی توانید آن را پیدا کنید ، آن لینک پیوند dofollow است. به عنوان مثال:

<a href="https://www.example.com"> This is a follow link </a>

نکته مهم: باید درک کنید که هیچ ویژگی برای پیوندهای پیگیری وجود ندارد . همه پیوندها "do follow" هستند مگر اینکه آنها ویژگی nofollow را به خصوصیات پیوند وصل کنند.

در اینجا مراحل بررسی هر پیوند با استفاده از Google Chrome آورده شده است.

  1. صفحه را با پیوندها باز کنید
  2. بر روی هر نقطه از صفحه راست کلیک کنید و از فهرست بالای گزینه INSPECT را انتخاب کنید یا VIEW> DEVEOPER> INSPECT ELEMENTS را انتخاب کنید.
  3. روی نماد SELECT ELEMENT کلیک کنید و پیوند را برای مشاهده کد HTML برجسته کنید.
نحوه بررسی اینکه آیا یک پیوند به صورت جدید نیست یا خیر

می توانید با اضافه کردن ویژگی rel = "nofollow" بین برچسب باز و بسته شدن عنصر <a href> ، یک لینک پیوندی ایجاد کنید .

اگر شما در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید ، می توانید کد HTML یک صفحه را مشاهده کنید ، پیوند را پیدا کنید و همانطور که در شکل زیر مشاهده می شود ، این ویژگی را اضافه کنید.

نحوه ایجاد پیوند به صورت نامحدود
نحوه ایجاد پیوند به صورت نامحدود

برای ایجاد تغییرات گسترده در سایت یعنی اضافه کردن ویژگی nofollow به تمام پیوندهای موجود در نظرات ، به کمک یک توسعه دهنده نیاز دارید.

نکته نکته: در وردپرس همه پیوندها در بخش نظرات بصورت پیش فرض nofollow هستند.

تفاوت بین پیوندهای dofollow و nofollow در چیست؟

همانطور که قبلاً در بالا توضیح داده شد ، پیوندهای dofollow و nofollow دارای 3 تفاوت عمده هستند:

  1. پیوندهای DoFollow دارای ویژگی rel = nofollow نیستند
  2. پیوندهای Nofollow توسط خزندگان موتور جستجو نادیده گرفته نمی شوند
  3. پیوندهای Nofollow هیچ پیوندی را منتقل نمی کنند و نمی توانند در رتبه بندی یک وب سایت تأثیر بگذارند.

تاکنون یاد گرفته اید که پیوندهای nofollow چیست ، چگونه آنها را پیدا کنید و چگونه آنها را بسازید. شاید تعجب کنید ، چرا باید یک مدیر وب سایت از لینک های nofollow مراقبت کند؟

پاسخ ساده است: پیوندهای Nofollow هیچ گونه پیوندی را به شما منتقل نمی کنند و به این ترتیب به یک وب سایت کمک نمی کنند که در نتایج موتورهای جستجو بالاتر باشد.

آب پیوند چیست؟ آب پیوند یا حقوق صاحبان لینک ، ارزش و اختیاراتی است که از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شود. پیوندهای Nofollow هیچ آب پیوندی را منتقل نمی کنند.

برای درک بهتر این موضوع ، بگذارید چگونگی تولد مفهوم پیوندها را توضیح دهم.

بنیانگذاران گوگل (لری پیج و سرگئی برین) با استفاده از سیستمی (که این الگوریتم اولیه گوگل است) برای رتبه بندی وب سایت ها با توجه به اهمیت آنها قرار گرفتند.

آنها تصور می کردند که وب سایتهای مهم احتمالاً دارای لینکهای بیشتری از وب سایتهای دیگر ، نسبت به وب سایتهای مهمتر هستند.

پیوندها به عنوان "رای اعتماد" یک وب سایت به وب سایت دیگر تلقی می شدند.

این مفهوم هنوز هم یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سئو است .

با گذشت سالها ، گوگل فهمید که این مدل به راحتی توسط SEO کلاه سیاه قابل دستکاری است.

مردم می توانند صدها پیوند را با انتشار محتوا در فهرست های مقاله ، فروم ، تبلیغات ایجاد کنند و در Google رتبه بالاتری داشته باشند .

این پیوندها "رأی اعتماد" نبودند بلکه فقط برای افزایش تعداد پیوندها به صورت مصنوعی ایجاد شده بودند.

برای حل این مشکل ، آنها سه کار انجام دادند.

  • اول ، آنها الگوریتم های خود را تغییر داده و به پیوندهای مختلف برای ارزشگذاری می کنند
  • دوم ، آنها مجازات وب سایت هایی را که لینک های خروجی زیادی دارند ، شروع کردند
  • سوم ، آنها ویژگی "nofollow" را معرفی کردند.

علاوه بر این ، آنها همچنین به وب مسترها دستور دادند که ویژگی "nofollow" را به تمام پیوندهای خروجی که به آنها اعتماد ندارند اضافه کنند.

به عنوان مثال بزرگ از این لینک در نظرات که است nofollow به طور پیش فرض در تمامی سیستم عامل و سیستم مدیریت محتوا.

مثال دیگر پیوندها در شبکه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، پینترست و LinkedIn است ، این لینک ها همچنین پیوندهای nofollow دارند

آیا پیوندهای nofollow برای SEO بی فایده است؟

بنابراین ، اگر پیوندهای nofollow از PageRank عبور نمی کنند ، آیا این بدان معنی است که آنها بی فایده هستند؟

گوگل می گوید " ما به طور کلی پیوندهای nofollow را دنبال نمی کنیم " ، که دری را باز می کند تا تصور کند که بعضی اوقات آنها از آنها پیروی می کنند.

با این وجود ، حتی اگر پیوندهای nofollow به عنوان رأی اعتماد عمل نکنند ، بازهم برای سئو مفید هستند.

به عنوان مثال ، اگر مقاله ای را در فوربز ، کارآفرین یا شرکت منتشر کنید ، پیوندها به صورت ناپیوسته منتشر می شوند ، اما بازهم این یک لینک مهم است.

نه تنها این امر به طور بالقوه می تواند باعث ترافیک وب سایت شما شود بلکه برای برندسازی نیز مفید است.

"نام تجاری" و افرادی که در مورد یک مارک صحبت می کنند عاملی است که گوگل به آن توجه می کند ، بنابراین پیوندهای nofollow از منابع معتبر دارای یک ارزش هستند.

شما به عنوان یک مدیر وب سایت یا SEO حرفه ای ، شما مسئولیت سلامت کلی سایت خود را بر عهده دارید.

این بدان معناست که باید اطمینان حاصل کنید که هیچگونه دستورالعمل Google را نقض نمی کند و نحوه برخورد با لینک های ورودی یا خروجی بخشی از آن است.

شما مجاز به فروش لینک یا شرکت در صرافی ها نیستید و یا پست های پرداخت شده ای را که شامل لینک های "dofollow" است ، پذیرفته اید.

همچنین ، داشتن بسیاری از پیوندهای خروجی در یک صفحه وب عادی نیست و ممکن است Google شما را برای این کار مجازات کند.

به طور کلی ، باید فقط به وب سایتهایی که به آنها اعتماد دارید پیوند برقرار کنید. اگر شما به لینک به یک وب سایت و شما 100٪ مطمئن باشید در مورد کیفیت و اقتدار خود را پس از آن به در سایت امن است nofollow به لینک.

برای درک بهتر این مطلب دو مثال آورده شده است:

مثال 1: شما در حال نوشتن مقاله ای در زمینه سئو هستید و می خواهید به یک مطالعه مرتبط پیوند دهید. از آنجا که می دانید که این منبع از یک منبع قابل اعتماد است ، می توانید این لینک را dofollow کنید.

مثال 2: شما در حال نوشتن مقاله ای در مورد SEO هستید و پیوندی را به سایت بارگیری اضافه می کنید (برای اینکه کاربران شما بتوانند یک برنامه یا برنامه افزودنی Chrome را بارگیری کنند). از آنجا که به سایت 100٪ اطمینان ندارید (به سایتهای بارگیری به راحتی قابل اعتماد نیست) ، برای اینکه مطمئن شوید ، می توانید این لینک را دنبال کنید.

سرانجام همانطور که در بالا ذکر شد ، هر پیوندی در کامنت ها یا سایر مناطق ایجاد شده توسط کاربر نیز باید به صورت نامحدود باشد.

خواندن توصیه شده: دستورالعمل های Google در مورد لینک سازی

به طور کلی خیر ، شما نباید برچسب nofollow را به هر لینک داخلی یعنی پیوندهایی در وب سایت خود که به صفحات درون دامنه شما اشاره می کند اضافه کنید.

تنها استثناء معتبر در اولویت بندی خزیدن است اما بندرت مجبور به انجام این کار هستید. اگر به عنوان مثال صفحاتی دارید که در اینترنت به طور عمومی در دسترس نیست (یعنی ورود به سیستم یا صفحات محافظت شده با رمز عبور) ، می توانید برای بهینه سازی بودجه خزیدن خود ، برچسب nofollow را به هر لینک داخلی که به آن صفحات اشاره دارد اضافه کنید.

البته یک راه بهتر مسدود کردن دسترسی به آن صفحات در robots.txt شماست .

نکته مهم: حتی اگر یک پیوند ناموفق باشد ، این بدان معنی نیست که Google صفحه مورد نظر را فهرست نمی کند. Google همچنان صفحه هدف را فهرست می کند اما ارزش پیوند را در نظر نمی گیرد.

همانطور که در بالا توضیح دادیم ، برای اهداف رتبه بندی ، به بک لینک های SEO نیاز دارید ، یعنی پیوندهایی که از سایت های معتبر به وب سایت شما اشاره می کنند و برچسب nofollow را ندارند.

گزارش پیوندهای کنسول جستجوی Google (شامل همه پیوندها)

گزارش LINKS کنسول جستجوی گوگل لیست هایی را که گوگل از آن آگاه است ، لیست می کند ، و بین پیوندها و پیوندهای nofollow فرقی نمی کند.

اگرچه این یک گزارش مفید است ، اما نمی تواند به شما در تمایز قائل شود تا بتوانید تمایز قایل شوید و دنبال کنید. بنابراین ما به کمک ابزارهای تخصصی احتیاج داریم.

گزارش بک لینک SEMRUSH

چگونه با استفاده از SEMRUSH پیوندهای NoFollow را پیدا کنیم
چگونه با استفاده از SEMRUSH پیوندهای NoFollow را پیدا کنیم

یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای تجزیه و تحلیل پروفایل لینک SEMRUSH است . در میان چیزهای دیگر ، می توانید از semrush برای تحلیل پروفایل پیوند خود (یا نمایه پیوند هر وب سایت) استفاده کنید و دریابید که کدام لینک ها dofollow و nofollow هستند.

خواندن توصیه شده: نحوه حذف پیوندها از Google - راهنمای گام به گام نحوه تجزیه و تحلیل پروفایل پیوند خود و حذف پیوندهای بد از Google.

یادگیری اصلی

nofollow به ویژگی به طوری که مدیران سایت می توانید موتورهای جستجو به به دنبال لینک خاصی ساخته شده است. بنابراین ، پیوندهایی که جدید نیستند ، هیچ گونه پیوندی یا پیج رنک را به وب سایت هدف منتقل نمی کنند.

با این وجود ، این باعث نمی شود هیچ پیوندی از راه دور ورودی برای سئو بی فایده باشد. پیوندها از وب سایتهای دارای مقام بالا به طور غیر مستقیم می توانند به سئو کمک کنند.

شما به عنوان یک مدیر وب سایت نه تنها باید از پیوندهای ورودی مراقبت کنید بلکه باید اطمینان حاصل کنید که هر پیوند خروجی به وب سایتهایی که به آنها اعتماد ندارید ، دارای ویژگی nofollow باشید.