از ایجاد کمپین بازاریابی اینترنتی تمایلی ندارید زیرا فکر می کنید خیلی وقت گیر باشد یا گران باشد؟ در واقع یک برنامه ریزی بازاریابی آنلاین سازمان یافته و برنامه ریزی شده با چرخش از طریق انواع مختلفی از سایتهای هدفمند ، برای هماهنگی کار سختی نیست ، نیازی به هزینه زیادی ندارد و می تواند ترافیک و فروش را سریعتر از بهینه سازی موتور جستجو (سئو) تولید کند. کمی تحقیق و دانش کاملی در مورد مشتری هدف شما طول می کشد ، اما شما می توانید یک برنامه ساده بازاریابی آنلاین را در فضای یک روز اختصاصی برنامه ریزی و پیاده سازی کنید.

 

 

یک برنامه بازاریابی پنج مرحله ای آنلاین دنبال می شود. با انجام اقدامات زیر هر مرحله ، شما به سرعت یک برنامه بازاریابی آنلاین ایجاد می کنید که می تواند بلافاصله عملی شود و شروع به برداشت مجدد موفقیت های فروش کنید.

 

برنامه بازاریابی اینترنتی پنج مرحله ای

مرحله 1 - مشتری خود را تعریف کنید

تعریف مشتری خود به همان اندازه انتخاب یا ایجاد محصولات شما یا نامگذاری کسب و کار شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر هنوز یک برنامه بازاریابی انجام نداده اید ، باید این تمرین را انجام دهید.

 

 

اگر قبلاً مشتری ایده آل خود را در برنامه کاری خود تعریف کرده اید ، می توانید به مرحله 2 بروید.

 

عمل: تا حد امکان با صادقانه به این سؤالات پاسخ دهید. به عبارت دیگر ، بازاریابی اینترنتی انتظارات یا امیدهای خود را بر روی آنها طرح نکنید. مشتری کامل و جامد شما واقعاً دوست دارد چیست؟

 

آیا مشتری کامل من مرد است یا زن؟

آیا مشتری کامل من در خارج از خانه یا در خانه کار می کند؟

مشخصات شغلی مشتری کامل من چیست - یک مدیر اجرایی ، مدیر ، کارگر ، کارآفرین ، پدر و مادر در خانه و غیره.

درآمد خالص خانوار مشتری کامل من چقدر است؟

مشتری کامل من چه سطح تحصیلات دارد؟

آیا مشتری کامل من در بودجه هزینه خود برای محصول / خدمات من یک بار ، گاه به گاه و یا ثابت است؟

چگونه مشتریان کامل من از محصول / خدمات من استفاده می کنند - آیا آنها آن را برای خودشان یا به عنوان هدیه خریداری می کنند؟

 

آیا مشتری کامل من وقت زیادی را صرف می کند ، مقداری یا حداقل زمان آنلاین؟

مشتری کامل من به دنبال محصول و خدمات من است؟ چه به صورت آنلاین و چه در مکانهای فیزیکی؟

 

پس از پاسخ به همه این سؤالات ، باید تصویر خوبی از نحوه شروع به کار برای قرار دادن پیام خود و نحوه نوشتن نسخه پیام خود داشته باشید.

 

 

مرحله 2 - اهداف خود را انتخاب کنید

اکنون ، کجا می خواهید تبلیغات خود را ارسال کنید؟ تلاش هماهنگ در چندین سایت و مکانهایی که معمولاً توسط مشتریان شما مورد توجه قرار می گیرد ، مؤثرترین کمپین بازاریابی است. اگر در چندین مکان دیده می شوید میزان دید و پیام حفظ شده شما بسیار قوی تر است.

 

 

سایتهای مکمل که می توانید برای بازدیدکنندگان خود به تبلیغ متقابل کمک کنید ، که در آنجا شما را نیز در آنجا مشاهده می کنند ، تقویت کننده عالی پیام شما خواهد بود. سایت های خاص تعطیلات که به خوبی تبلیغ می شوند ، مناطق عالی برای در نظر گرفتن است.

 

تبلیغات Pay-Per-Click (PPC) مورد توجه دیگری برای کمپین بازاریابی شما است. اگر در PPC تازه وارد هستید ، به مکانهایی بپیوندید که به شما امکان می دهد در هزینه های روزانه محدودیت هایی را تعیین کنید. Google AdWords مثال خوبی است. این امر همچنین با توجه دقیق به آمار فعالیتهای PPC به شما در آزمایش و تعیین مؤثرترین کلمات کلیدی کمک خواهد کرد.

 

سپس شبکه های رسانه های اجتماعی وجود دارد. همه افراد مشهور تبلیغات خاص خود را ارائه می دهند. دیدن:

 

مبانی تبلیغات فیس بوک

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات Pinterest: یک راهنمای ساده

با تبلیغات توییتر شروع کنید

هنگامی که یک وب سایت ، شبکه رسانه های اجتماعی یا خبرنامه ای را برای تبلیغ بازاریابی اینترنتی خود در نظر می گیرید ، به عواملی مانند ترافیک ، قرارگیری موتور جستجو ، پیوند خارجی (چند مکان به آن پیوند دهید) ، کیفیت تبلیغات فعلی و انواع پیام های ارائه شده در تبلیغات فعلی را بررسی کنید.

 

آیا بسیاری از رقبای شما در حال حاضر در آنجا تبلیغ می کنند؟

آیا تبلیغات یک ماهیت مکمل برای تجارت شما است؟

آیا تبلیغات کاملاً ارتباطی با مشاغل شما و ترافیک مورد نظر سایت ندارد؟

اینها همه سرنخهایی برای سنجش بهترین تناسب پیام شما برای ترافیک سایت است.

 

بر نرخ تبدیل خود نظارت کنید

نرخ تبدیل یک ابزار اندازه گیری مهم است. دقیقاً چه چیزی را می خواهید اندازه بگیرید تا موفقیت کمپین بازاریابی خود را تعیین کنید؟ آیا سفارشات فروش است؟ مشترکین خبرنامه؟ بارگیری کتاب الکترونیکی رایگان شما؟

 

نرخ تبدیل تعداد کلیک های مورد استفاده برای رسیدن به اندازه گیری هدف شما است. بنابراین اگر صفحه شما دارای 1000 بازدید ، 14 کلیک و یک فروش در روز است ، نرخ تبدیل شما 1:14 یا 7.1٪ است. به عبارت دیگر ، 7.1 درصد از کلیک ها در این مدت اقدام به فروش می کنند.