چه تصمیمی در مورد تصمیم گیری مشتریان ، کلیک ، خرید و اشتراک گذاری در اختیار شما قرار می دهد؟ به گفته The Advertised Mind ، بازاریابی عصبی ریشه اصلی تصمیم گیری مردم است. "ذهن ناخودآگاه ما - نه ذهن خودآگاه ما - چگونه ما به تبلیغات ، مارک ها و محصولات پاسخ می دهیم و در نهایت ، تمام تصمیمات خرید خود را هدایت می کنیم. مشتریان واقعاً نمی دانند چرا آنچه را خریداری می کنند ، به همین دلیل تحقیقات سنتی در بازار کم می شود. "

اگر ذهن ناخودآگاه ما محرک اصلی نحوه پاسخگویی به تصمیمات باشد ، بازاریابان باید با ویژگیهای اصلی روانشناختی که می تواند در درک مشتریان از برند ، محصولات و تبلیغاتشان تأثیر بگذارد ، دست یابند. ما سه محرک برتر ناخودآگاه را برای شما به ارمغان می آوریم که می توانند بر بازاریابی آنلاین شما تأثیر بگذارند و راهکارهایی در مورد نحوه استفاده بیشتر از آنها ارائه دهند.

1. اثر Halo

نظریه:

Halo Effect یک تعصب شناختی است که بر کلیت ما از شخص یا برند بر اساس تجربه قبلی که با آنها داشتیم تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، اگر فردی از نظر جسمی جذاب و خروجی باشد ، حتی اگر اینگونه نباشد ، می تواند خنده دار ، باهوش و مهربان نیز به حساب آید.

مشکل:

هنگامی که مشتری تصور اولیه از نام تجاری یا محصول شما را شکل داد ، تمام برداشت های آینده آنها می تواند تحت تأثیر آن باشد. این امر می تواند در صورتی که برداشت اولیه مشتری منفی باشد ، یا حتی اگر فقط میانه رو باشد ، مشکل ساز باشد. بازاریابان باید هدف خود را برای ایجاد اولین تصور خارق العاده و به یاد ماندنی از برند خود و حمل آن در کل قیف فروش انجام دهند.

راه حل:
  • تأیید تأثیر گذاران از افراد مشهور یا افراد مشهور می تواند تأثیر چشمگیری در درک برند شما بگذارد (حتی چیزی به اندازه بازخورد می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد).
  • یک محصول عالی اغلب می تواند در درک و فروش کالای دیگر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، iPod اپل کاملاً مستند شده است چرا که بازاریاب های مثال آور درخشان باید آرزو کنند.
  • هرگز اهمیت خدمات عالی مشتری را دست کم نگیرید. اگر مشتری به شما زنگ می زند که از محصول / خدمات خود سؤال کند ، با داشتن دانش ، دوستانه و واقعی کمک می کند اولین احساس خوب را ایجاد کند.
  • با ارائه بینش مشتریان بالقوه به برند شما و ایجاد تصور مثبتی از رسالت ، کارمندان و دفتر خود ، اعتماد قبلی را ایجاد کنید.

2. تعصب اعتقاد

نظریه:

اعتقاد به تعصب بدان معنی است که مردم سریعاً نتیجه گیری را رد می کنند ، زیرا آنها به نظر بسیار افراطی ، ظالمانه و آشکارا باورنکردنی است. این حتی می تواند در شرایطی اتفاق بیفتد که مردم با حقایق و آمار منطقی ارائه شوند.

مشکل:

مشتریان شما ممکن است یک ادعای چشمگیر را که در صفحه فرود خود ایجاد می کنید ، باور ندارند ، حتی اگر صحیح باشد و از حقایق و داده های آن پشتیبان گرفته شود.

چگونه بازاریابان می توانند بر تعصب اعتقاد غلبه کنند:
  • در بعضی موارد ممکن است بهتر باشد که بیانیه ای واقع بینانه تر به جای تلاش برای تهیه نسخه پشتیبان از استدلال شما با اطلاعات بیشتر به نظر برسد.
  • به جای برجسته کردن آمار و داده ها ، از نسخه های توصیفی خود استفاده کنید تا از ادعاهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. مشتریان ممکن است بهتر از افراد دیگری که محصول شما را تأیید می کنند ، بهتر باشد نسبت به حمله چهره هایی که ممکن است آنها غیر واقعی جلوه دهند ، پاسخ دهند.
  • واکنش روده مشتری شما اغلب تأثیر قدرتمندی در تصمیم خرید آنها دارد. هنگام نوشتن نسخه ، سعی کنید به جای تلاش برای متقاعد کردن از طریق منطق محض ، به احساسات آنها متوسل شوید.

3. اثر فریم بندی

نظریه:

Framing Effect پیشنهاد می کند که افراد وقتی نتیجه ای را به عنوان ضرر ارائه می دهند ، خطر بیشتری داشته باشند. آنها همچنین تمایل دارند که وقتی نتیجه به عنوان سود حاصل می شود ، از همین خطرات جلوگیری کنند.

مشکل:

بعنوان بازاریاب ، ما گاهی اوقات خیلی سریع می خواهیم در هنگام ایجاد وثیقه بازاریابی و تبلیغات آنلاین به مزایای محصولات یا مارک های خود بپردازیم. شاید بهتر باشد که مکث کنید و فکر کنید: آیا من به جای سود مستقیم ، آن را به عنوان ضرر اجتناب شده در این قاب تبلیغ می کنم؟ البته این کاملاً به بازار هدف شما ، خواسته های آنها و ترس های ناخودآگاه آنها بستگی دارد.

چگونه بازاریابان می توانند از جلوه فریمینگ استفاده کنند:
  • به خریداران خود بگویید که با خرید یک محصول ، چه چیزی را ذخیره می کنند. به عنوان مثال ، به جای گفتن ، "فقط 60٪ پرداخت کنید ..." بهتر است بگویید ، "40٪ تخفیف صرفه جویی کنید ..."
  • عناوین وبلاگ و تماس با اقداماتی که به مشتریان توصیه می کند از ضرر و درد جلوگیری کنند ، می تواند بسیار مؤثر باشد. به عنوان مثال به جای گفتن ، "7 راه برای به دست آوردن فروش" "7 ترفند را امتحان کنید تا از از دست دادن فروش بعدی خود جلوگیری کنید."
  • محصول خود را با رقبا مقایسه کنید و نقطه فروش بی نظیر خود را برجسته کنید. به عنوان مثال ، "شرکت X در وقت شما صرفه جویی می کند ، ما شما را صرفه جوئی می کنیم."

می ترسید از دنیای بازاریابی که همیشه در حال تغییر است عقب بمانید؟ دیپلم حرفه ای ما در بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند مهارت های بنیادی بازاریابی دیجیتال مورد نیاز برای بازاریابی رسانه های اجتماعی ، بازاریابی موبایل ، مدیریت تجزیه و تحلیل ، استراتژی و برنامه ریزی و بازاریابی موبایل را بدست آورید. شما بهترین روشها را مستقیماً از پزشکان برجسته که در حال حاضر در منطقه کار می کنند یاد خواهید گرفت. دوره بعدی به زودی آغاز می شود - لطفاً محدود شوید زیرا مکان ها محدود هستند.