اگر به دنبال جذب مخاطبان ، تبدیل مشتری و رونق فروش در سال آتی و بعد از آن هستید ، مهم است که در آخرین روندهای بازاریابی دیجیتال ، چشم و گوش خود را حفظ کنید تا در راستای رقابت خود همگام باشید.

و اگر احساس می کنید همیشه کمی عقب هستید ، نگران نباشید ، تنها نیستید. تازه کردن دانش خود با دوره ها یک روش عالی برای آشنایی با برخی از نوآوری های جدید در بازاریابی دیجیتال است.

در اینجا مواردی وجود دارد که قطعاً در مورد تأثیر هر دو مشاغل B2B و B2C با جهان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

1. برنامه هایی که از بازاریابی میکرو لحظه پشتیبانی می کنند

بازاریابی خرد لحظه ای همه چیز در مورد تغییر ماهیت رفتار مصرف کننده در زمینه رفتار دیجیتالی (مخصوصاً موبایل) و همچنین واقعیت این است که با گذراندن زمان زیادی در اینترنت ، با بارگذاری اطلاعات روبرو هستند.

این مبنای مبتنی بر این عقیده است که مصرف کنندگان امروزه می توانند در فاصله چند ثانیه به "بهترین" از هر چیزی دسترسی پیدا کنند - و حدود 96٪ از مصرف کنندگان با استفاده از تلفن های هوشمند خود در فضای چند ثانیه این کار را انجام می دهند.

طبق گفته های Google با Google ، بسیاری از رفتارهای مصرف کنندگان امروز می توانند به 3 نکته اصلی تقسیم شوند. اول ، مصرف کنندگان "به خوبی توصیه می شوند" ، به این معنی که آنها اساساً از طریق تلفن همراه خود در مورد هر نوع خدمات یا کالایی ، در هر طبقه ، در هر گروه تحقیق می کنند. دوم ، آنها "درست در اینجا" هستند ، اطلاعات زیادی را به بازاریابان ارائه نمی دهند اما مایل به دسترسی به اطلاعات از هر محلی هستند. سوم ، آنها "در حال حاضر" هستند به این معنی که روند تصمیم گیری آنها ، حتی با خریدهای عمده ، به دلیل فراوانی اطلاعاتی که در نوک انگشتان خود دارند ، بسیار سریعتر انجام می شود.

چالشی که این موضوع برای برندها و بازاریابان به وجود می آورد این است که اکنون آنها باید بدون نیاز به داشتن اطلاعاتی در مورد آنها قبل از زمان ، بتوانند اساساً مشتری خود را در فضای چند لحظه "پیدا کنند". بنابراین ، مشاغل باید بتوانند در قالب پیشنهادات "یک لمسی" برای تطبیق این رفتار ، ایجاد وفاداری به برند و پیشبرد رقابت خود ، پیشنهادهای بیشتری ارائه دهند.

بازاریابی سنتی یک وقفه است - اگر آنها را به آنها نزدیک کنید ، آنها اذیت می شوند. اما آنها می توانند وقتی نیاز به چیزی دارند ، بیایند و شما را پیدا کنند. بنابراین ، به این معنا که مصرف کنندگان گزینه های زیادی "در حال حاضر" در دسترس دارند ، بازی بازاریابی تغییر کرده است. " محتوای هوشمند " کاملاً شخصی سازی شده که بر ایجاد روابط متمرکز شده است ، پاسخی است به این امر ، در واقع یافتن راهی برای پرداختن به شخصیتهای خریدار خاص. این می تواند به یک ویژگی خاص از نظر جمعیتی اعم از سن ، مکان و یا حتی در سفر خریدار یک شخص تنظیم شود.

2. کاملاً یکپارچه ، محتوای خلاقانه

همه ما می دانیم که محتوای پویا مانند فیلم برای مدتی سلطنت کرده است ، و قصد دارد به روش های جدید گسترش و رشد خود را ادامه دهد. نه تنها این روز به روز بیشتر و بیشتر تعامل می یابد بلکه از طرق مختلف نیز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق آمارهای Wordstream :

  • تقریبا نیمی از کاربران فیس بوک حداقل یک ساعت فیلم در هفته تماشا می کنند
  • 85٪ آمریکایی ها فیلم ها را بصورت آنلاین تماشا می کنند
  • بیش از 90٪ افرادی که فیلم ها را مشاهده می کنند ، مرتباً آنها را به اشتراک می گذارند
  • فیلم های صفحه فرود امکان افزایش مکالمات 80٪ را دارند

محتوای زودگذر (فکر کنید داستانهای اینستاگرام ) همچنان که درگیر در چنین روشی مستقیم و عاطفی ، دقیقاً مثل زندگی واقعی ، به فانتزی افراد می پردازند. و این واقعیت که تنها یک لحظه است باعث می شود معنادارتر شود. همچنین یک راه عالی برای تأثیر گذاران برای ارائه انحصاری "در پشت صحنه" ، لحظات صمیمی است که فقط برای انتخاب مخاطبان یا برای مدت زمان محدودی در دسترس است. بنابراین ، عنصر کمیابی بازاریابی اجتماعی در اینجا برجسته می شود.

محتوای یکپارچه این امکان وجود دارد که بسیار شخصی و به یاد ماندنی باشد ، به خصوص که با سیستم عامل های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر حرکت می کنیم ، که این قابلیت را دارند که اساساً بتوانند مشتریان خود را بشناسند. این بدان معنی است که آنها این پتانسیل را دارند که به ما کمک کنند تا محتوای بسیار به یادماندنی و شخصی ایجاد کنیم.

یادگیری ماشین یکی از عناصر فناوری هوش مصنوعی است که به این واقعیت اشاره دارد که ماشین آلات در حل مسئله بیشتر و بیشتر مهارت می کنند. آنچه این فناوری را برای بازاریاب های دیجیتال بسیار جذاب می کند ، این واقعیت است که قادر به جمع آوری و تجزیه و تحلیل مجموعه داده های عظیم از روی سیستم عامل های مختلف و به سرعت ، و سپس تصمیم گیری در مورد بازاریابی خوب است که می تواند بقیه استراتژی شما را آگاه سازد.

این بدان معنی است که هوش مصنوعی را می توان در تعدادی از برنامه های بازاریابی از جمله:

  • دستیاران شخصی دیجیتال
  • ادغام بینش بین سیستم عامل ها
  • به عنوان مثال ، تعامل کاربر به طور فزاینده معتبر ، از طریق chatbots
  • تجزیه و تحلیل پیش بینی. نمونه هایی از این امر می تواند پیش بینی کند که احتمالاً ممکن است مبلغی از قیمت خاص یا مشتری خاصی برای بازگشت محصول دیگری بازگردد یا خیر
  • تجزیه و تحلیل الگوهای UX برای هدفگذاری استراتژی بازاریابی

 

3. بلند شدن و بستن و شخصی بودن

ما قبلاً در مورد اهمیت ایجاد محتوای شخصی سازی شده بسیار سفارشی اظهار داشتیم. نکته اینجاست که اساساً شکسته شدن این مانع که (به معنای واقعی کلمه) صفحه نمایش برای ارائه یک تجربه تاکتیکی تر است که فراتر از متن "خواندن" باشد ، اگر به هر دلیل دیگری غیر از این نباشد ، زیرا افرادی که تمام روز را به صورت آنلاین می گذرانند ، چشمان خسته دارند. روش های بسیاری برای حذف (یا کاهش) این مانع که صفحه نمایش است وجود دارد و مخاطبان شما را به مشغول تر کردن تشویق می کند.

در اینجا چند مثال و ایده خلاقانه وجود دارد که چگونه می توانید تاکتیک های بازاریابی دیجیتال خود را شخصی تر ، شخصی سازی و تعاملی تر کنید.

واقعیت افزوده: در حال حاضر واقعیت افزوده در حال جهش و مرزهایی است و شما چه آن را درک کنید و چه نباشید ، در حال حاضر جلو و محور تبلیغات تجاری بزرگ است. اگرچه هنوز هم ممکن است چیزی باشد که عمدتا فقط برای مشاغل بزرگ مقرون به صرفه است ، اما ارزش دارد که برای بازاریابان محتوا که می خواهند مایل اضافی بروند ، توجه داشته باشید. وقتی در مورد بازی های ویدئویی به آن فکر می کنیم ، این کاملاً در اینجا است (چند سال پیش به روند Pokemon Go فکر کنید). IKEA Place یکی دیگر از ایده های ابتکاری است که اساساً به افراد اجازه می دهد خانه خود را با مبلمان IKEA طراحی کنند. واقعیت مجازی در حال حاضر به عنوان مصرف کنندگان در دست ماست و قرار است به یک ابزار بسیار با ارزش برای بازاریابان نیز تبدیل شود.

شخصی سازی بهتر نیز راهی است که بازاریابان محتوا می توانند استراتژی دیجیتالی مشاغل را به چیزی تغییر دهند که با کاربران منحصر به فرد سازگار باشد. این ممکن است از طریق تقسیم و هدف قرار دادن محتوا برای دیدار با تنظیمات برگزیده کاربر یا از طریق تجربیات شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند chatbots انجام شود.

ویدئو ، گرافیک و عکس های حرفه ای: بیشتر ما از محبوبیت Facebook Live آگاه هستیم و بخشی از جذابیت آن این است که تعاملی است و تجربه ای بسیار شخصی را ارائه می دهد. این ویدئو در حال تبدیل شدن به تعامل بیشتر ، نوآورانه و حرفه ای تر خواهد بود. ممکن است ارزش ایجاد یک دوربین عکاسی بالا برای فیلم و فیلم و یا قرارداد با یک هنرمند برای ایجاد تصاویر منحصر به فرد و اصلی برای وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی باشد.

یک روند قطعی به سمت گرافیک های شخصی تر ، عکسهای معتبرتر (فکر می کنید کمتر به عکس سهام) و سفارشی سازی بیشتر تصاویر حتی در زمینه دستگاه های تلفن همراه شخصی وجود دارد. ویژگی پرتره i Phone 8 اپل ، که به کاربران امکان تنظیم نور را می دهد ، گویی که آنها واقعاً در یک استودیوی عکس حرفه ای "هستند" ، نمونه ای کاملی از شیوه غوطه وری مصرف کنندگان در سطح جدیدی از عکاسی در موبایل های شخصی است.

تعاملی: فرصت بیشتری برای مکالمه واقعی در رسانه های اجتماعی و سایر وسایل مانند دستیاران شخصی دیجیتال وجود دارد. امیدوارم از این نوع مشارکتهای عقب و جلو در رسانه های اجتماعی و جریانهای سرگرمی نیز تقلید شود تا فرصتی بیشتر برای ارتباط دو طرفه وجود داشته باشد ، به جای اینکه احساس شود یک صفحه نمایش بین دو نفر وجود دارد. AR در تلفن همراه روشی دیگر است که در زندگی روزمره ما شاهد تعامل بیشتر خواهیم بود و فراتر از بازی های ویدیویی خواهد بود.

آینده چیست؟

لیست بالا فقط برخی از بسیاری از ویژگی های بسیاری است که بازاریابان دیجیتال باید با توجه به اینکه ما به سرعت به آینده حرکت می کنیم باید در نظر داشته باشیم. هر چیزی که به مردم امکان تجربه غنی در رسانه ها را بدهد ، خواه VR ، روشهای جدید استفاده از عکسها ، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی مانند دستیاران شخصی دیجیتال یا حتی روشهای جدید خرید در وب ، امکان ایجاد یا شکستن آن را دارد. تصویر برند تجاری.

به همین دلیل هرکسی که در حوزه بازاریابی دیجیتالی دخیل است ، باید از هر ابزار یا برنامه ای که می تواند محتوای خود را یکپارچه تر ، روی "میکرو لحظه ها" متمرکز کند ، چشم پوشی کند و تجربه شخصی تری را به کاربر ارائه دهد. آنها باید روی توپ باشند و همیشه بیش از هر زمان دیگری به تجربه کاربر فکر می کنند.

این که آیا شما عاشق رسانه های دیجیتالی هستید یا هنوز در حال قدم زدن با دقت در آب هستید ، مهم است که اگر هنوز این کار را نکرده اید ، راهکاری را برای مناسب ترین نوآوری های فن آوری در تجارت خود بسازید.

ویژگی های اصلی دیجیتال را با یک دیپلم حرفه ای در بازاریابی دیجیتال بیاموزید. امروز بروشور را بارگیری کنید!