اگر فکر می کنید محتوا بر اساس مجموعه وبلاگ ها ، توییت ها و صفحات وب است که در راستای اهداف یک مشاغل کار می کند ، درست می گویید. اما فقط تا حدی در حالی که دسترسی عمومی ، برندسازی و محتوای با کیفیت عناصر مهم مدیریت محتوا است ، در طرح بزرگ امور ، چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد.

اگر درگیر هر جنبه از بازاریابی دیجیتال هستید یا می خواهید باشید ، می خواهید درک کاملی از آنچه در ایجاد استراتژی موفقیت آمیز در بازاریابی محتوا دخیل است ، ایجاد کنید. در اینجا ، ما برخی از زمینه های کلیدی را توضیح خواهیم داد که هر مدیر یا استراتژیست محتوا برای اجرای یک کمپین موفقیت آمیز در بازاریابی دیجیتال ، نیاز به درک کاملی دارد.

1. قیف بازاریابی محتوا (فروش) را درک کنید

قیف فروش در واقع اصطلاحات گسترده ای است که سفر تصمیم گیری خریدار را توصیف می کند و سه مرحله اصلی آن آگاهی ، ارزیابی و خرید است. هرکسی که در زمینه فروش و بازاریابی شرکت دارد باید برای درک بهتر از آنچه باعث می شود خریداران از طریق قیف حرکت کنند ، توجه جدی به این فرآیند داشته باشند.

تا حدی ، بازاریابی محتوا به عنوان یک دسترسی گسترده در نظر گرفته می شود ، به این معنی که چیزی است که در "قله" قیف فروش قرار دارد. برای یک شخص خارجی ممکن است به نظر برسد که این جنبه از بازاریابی دیجیتال "بسیار" از بخش واقعی پول (فروش) قیف فاصله دارد.

این مقاله از طریق Single Grain نشان می دهد که ، با بازاریابی محتوا ، مرحله چهارم قیف فروش وجود دارد که پس از تبدیل "لذت" تبدیل می شود ، که اساساً به معنای ایجاد وفاداری به برند است. بنابراین ، استراتژیست های محتوا همیشه باید در مورد چهار مرحله حساس قیف فکر کنند:

  • دسترسی: جذب مشتری جدید
  • تبدیل: متقاعد کردن مشتریان به خرید
  • بسته شدن: فروش
  • حفظ: ایجاد وفاداری به برند و بازگشت مشتریان

"قله" قیف جایی است که آگاهی از برند و نسل سرب اتفاق می افتد. این جایی است که شما فرصت دارید تا به وسیع ترین مشتری ممکن مشتری خود را بسازید و نه تنها مخاطبان خود را بسازید بلکه با آنها درگیر شوید تا در مورد کل استراتژی خود بیشتر بدانید. اما یک استراتژیست یا مدیر عالی محتوا درک خواهد کرد که چگونه مشتریان را از طریق هر قسمت از قیف درگیر کند و از نظر ایده آل آنها را برای دوچرخه از طریق قیف حفظ کند.

2. مشاهده محتوای خود به عنوان داده

یک استراتژی محتوا مربوط به تعداد وبلاگ های نوشته شده در هر ماه نیست ، چقدر باید برای انجام Facebook Live صرف شود یا اینکه یک شرکت باید در حال نوشتن لیست سفید باشد یا خیر. این کاملاً مربوط به کیفیت است ، اما تمام این موارد دقیقاً مربوط به چه استراتژی نیستند - آنها مؤلفه هایی هستند ، اما آنها واقعاً چیزی نیستند که رویکرد استراتژیک شما را راهنمایی کند.

یک استراتژی عالی برای بازاریابی محتوا می تواند مخاطبان را از هر نظر جذب کند و برای این کار یک استراتژیست خوب باید بداند که محتوای آنها چگونه کار می کند. هنگامی که شما دقیقاً می دانید که چگونه محتوای خود را بچرخانید تا در یک مرحله مؤثر باشد ، می توانید از آن اطلاعات هنگام حرکت به مرحله بعدی قیف استفاده کنید.

استراتژی شما توسط تجزیه و تحلیل هدایت می شود. وظیفه استراتژیست نظارت دقیق ، ردیابی ، تماشای و گزارش بر روی اعداد است تا بتواند به طور مداوم تصحیح و تنظیم به سمت تبدیل های بهتر باشد. باید ردیابی کنید که مشتری های شما "از کجا" می آیند و "کجا" می روند. به عبارت دیگر ، شما باید به طور مداوم الگوهای ترافیکی را ارزیابی کنید.

به طور مداوم آزمایش آنچه انجام می دهید این است که چگونه ایده کاملی درباره ترجیحات ، علایق و رفتار خرید مخاطبان خود دریافت خواهید کرد. شما باید بدانید که چقدر مواد به خوبی انجام می شود تا آن را به مرحله بعدی روند برساند.

سؤالات اساسی که می خواهید به طور مداوم از آنها بپرسید عبارتند از:

  • چه چیزی قابل اصلاح و بهبود است؟
  • چه ابزارها ، برنامه ها و سیستم عامل هایی بهترین و کمترین عملکرد را دارند؟
  • بهترین استفاده از زمان و منابع در رابطه با تبدیل (فروش) چیست؟
  • چگونه همه قطعات با هم مخلوط می شوند؟

3. برنامه ریزی کنید

ایجاد یک تقویم برای یک استراتژی موفق بسیار حیاتی است. درست مانند تقویم سرمقاله برای یک انتشار سنتی ، یک تقویم محتوا می تواند راهنمایی استراتژی شما در یک بازه زمانی مشخص باشد. البته ، شما می خواهید تاریخ های خاصی را مانند اینجا ، تعطیلات و رویدادهای مهم مربوط به صنعت خود ، در اینجا اضافه کنید. شما همچنین احتمالاً می خواهید برخی از نقاط "خالی" را ترک کنید تا مثلاً رویدادهای غیرقابل پیش بینی اما مرتبط یا موضوعات پرطرفدار را که باید برای آخرین بار ایجاد کنید ، در هم گنجانید.

همچنین می توانید از این تقویم نه تنها برای برنامه ریزی آنچه ارسال می کنید ، بلکه در کجا نیز استفاده کنید. این روزها داشتن یک استراتژی چندرسانه ای و حتی شامل دسترسی هایی مانند ارسال مهمان و روابط عمومی بسیار مهم است. در نظر بگیرید که کانال های توزیع مختلف در طول زمان ماه های بعدی به خوبی در استراتژی فروش شما جای می گیرند.

4- مجدداً تکرار کنید

همانطور که توزیع را در نظر می گیرید ، می خواهید اهداف مختلفی را که انواع مختلف محتوا دارند و این که چگونه می تواند بر بازاریابی شما تأثیر بگذارد و چگونه می توانید از ترکیب های مختلف محتوا برای صرفه جویی در وقت و منابع استفاده کنید ، به خاطر بسپارید. ممکن است بخواهید مثلاً ایجاد اقتدار از طریق وبلاگ نویسی میهمان ، آهنگ سازی بلاگ ها به صورت پشت سر هم با سری ایمیل ها ، و استفاده از رسانه های اجتماعی برای ساختن قبایل و گروه ها در نظر بگیرید.

تهیه یک استراتژی مبتنی بر تکه هایی از محتوا که می تواند به راحتی از طریق کانال های مختلف و برای اهداف مختلف قابل استفاده مجدد باشد ، کاملاً منطقی و کارآمد است. بنابراین ، هنگامی که تمام مطالب خود را توسعه می دهید (به چندرسانه ای فکر کنید) ، راه هایی را که می توان به راحتی به آینده تبدیل کرد ، در نظر بگیرید.

در اینجا چند ایده آورده شده است ، فقط به ذکر چند:

  • برای فروش یک وبینار در یک سری دوره های ایمیل بسازید
  • راهنماهای PDF را از وبلاگ های قدیمی ایجاد کنید
  • وبلاگهایی را بسازید تا بعداً بتوان از آنها استفاده کرد تا به راحتی مطالعه موردی یا سفیدپوشان ایجاد شود
  • ایجاد یک اینفوگرافیک از یک نمایش اسلاید (یا برعکس)

شما همچنین می توانید هر یک از مطالب را با هدف استراتژی استفاده مختلط بسازید. دکمه های صدای جیر جیر نمونه ای عالی از این است. هر چیزی که روشی آسان برای شما و مخاطبان شما برای گسترش توزیع یک پست معین فراهم کند ، طلا است.

5- جهت مطالب خود جهت مشخصی تنظیم کنید

بیایید بگوییم شما یک استراتژیست محتوا یا مدیر هستید و یک چارچوب محکم از محتوا و نویسندگان در اختیار شما قرار می دهید. شما یک استراتژی تدوین کرده اید ، قیف را می شناسید ، تقویم دارید. شما به یک مفهوم کلی آنچه را که می خواهید بگویید ، ایجاد کرده اید.

در حال حاضر بسیاری از مشاغل برای ایجاد آن دسته ای از مطالب و گروهی از نویسندگان را دارند. این موارد ضروری است ، همانطور که مجموعه ای از ابزارها برای تجزیه و تحلیل است. اما این مهم است که استراتژیست ها درک کنند که چه بخشی از چارچوب بازاریابی انواع مختلفی از محتوا را در بر می گیرد.

لیست زیر نمونه بارزی نیست. قطعاً با متن متفاوت خواهد بود. اما این ایده خوبی است که فقط انواع محتوا را در فازهای مختلف قیف تفکیک کنیم تا همه افراد حاضر در تیم در مورد هدف هرکدام مشخص باشند.

  • دسترسی: تبلیغات فیس بوک ، صفحه فرود ، فیلم های توضیح دهنده ، اینفوگرافیک
  • تبدیل: رسانه های اجتماعی ، پست های اطلاعاتی وبلاگ ، مطالعات موردی ، آزمونها
  • بسته شدن: سری ایمیل ، بررسی ، پرسشنامه
  • نگهداری: پیشنهادات اختصاصی ، عکسهای سفید ، ایمیل ، مسابقه ، نظرسنجی

ضروری است که شما این مطالب را آماده و آماده داشته باشید تا از جدول زمانی بهتر پیش بروید. علاوه بر این ، شما باید بدانید که کدام نوع از مطالب در زمینه های مختلف ، یعنی با مخاطبان مختلف و همچنین در سراسر سیستم عامل ها ، عملکرد خوبی دارد. با ورود به سال 2018 ، روندهایی که در اکثر موارد می توانید از آن استفاده کنید عبارتند از فیلم (بخصوص محتوای زودگذر) ، اینفوگرافیک و برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند جستجوی صوتی.

همیشه یک ذهنیت تازه نگه دارید

یکی از ویژگی های اصلی یک استراتژیست بازاریابی با محتوای عالی ، توانایی در حل مداوم مسئله و یادگیری چیزهای جدید است. بازاریابی محتوا علم موشکی نیست ، اما صبر ، خلاقیت و چشم انداز تحلیلی را می طلبد. اگرچه یک استراتژی مؤثر به تفکر تحلیلی نیاز دارد ، اما به هیچ وجه قطع و خشک نمی شود ، اما این امر باعث می شود تا خلاقیت فراوان و تا حدی حداقل برای آزمایش وجود داشته باشد.

شما به چشم انداز روشنی از اهداف خود نیاز دارید ، و حداقل باید یک برنامه کاری شل داشته باشید. همچنین شناخت خوبی از موثرترین و به روزترین ابزارهایی که در زمینه تجارت و صنعتی که با آنها کار می کنید به آنها دسترسی دارید.

بنابراین ، همانطور که به نکات فوق می پردازید ، همیشه می خواهید در مورد راه حل ها و ابزارهای جدیدی که می توانید از آنها استفاده کنید تا به طور مداوم استراتژی خود را برای رسیدن به اهداف جدید در طول زمان اصلاح کنید ، در پیش بگیرید.