بازاریابی دیجیتال مدام در حال تحول است. این امر برای بازاریابان این مشکل را تعیین می کند که چگونه بتوانند هنگام برنامه ریزی کمپین های دیجیتال مارکتینگ خود را از یکدیگر متمایز کنند.

چه کانال هایی بهتر کار می کنند؟ آیا باید خنده دار یا جدی باشم؟ آیا واقعاً همه چیز در مورد فیلم است؟ سوالات بی پایان هستند ، اما پاسخ ها می تواند گاهی ساده باشد - اگر می دانید به کجا نگاه کنید. در اینجا شش مورد از موفقیت آمیزترین کمپین های بازاریابی دیجیتال و درسی که می توانید از آنها بیاموزید.

1. با داستان های هیجان انگیز داستان بگویید - هایکنن

هاینکن راهی جالب برای گفتن داستانی را انتخاب کرد. این برند به جای تمرکز بر روی یک شخص مجرد یا روایت ، از درگیری های سیاسی با گرایش به اخبار استفاده کرده و مردم را از زندگی های بسیار متفاوتی در کنار هم قرار می دهد.

نخستین پاسخ های هایکنن به افراد اجازه می داد تا دیدگاه خود را در مورد موارد متداول در خبرها از جمله تراجنسیتی ، فمینیسم و گرم شدن کره زمین بیان کنند. سپس ، کسانی که دیدگاههای متضاد دارند ، با هم زوج شدند و مجبور شدند تعدادی از کارها را انجام دهند. تمام این کارها تمام نشده بود که مصاحبه های مخالف آنها را نشان داد. بعد از اینکه با هم کار کردند و مصاحبه ها را تماشا کردند ، به این زوج ها گفته شد که می توانند درمورد اختلافات خود در مورد یک آبجو بمانند ، یا اینکه می توانند آنجا را ترک کنند.

این ویدئو بیش از 17.7 میلیون بازدید مشاهده کرده و بیش از 138،000 اشتراک و 324،000 تعامل در فیس بوک داشته است. از 22000 توییت درباره آگهی ، 85٪ مثبت بودند. Heineken همچنین تبلیغات گسترده ای را به دست آورد و در بیش از 625 مقاله مجله ظاهر شد ، و پا به مبارزات انتخاباتی دیجیتالی موفقیت آمیز گذاشت.

درس های آموخته شده:

داستان پردازی ، به ویژه داستانهایی که می توانند یک واکنش عاطفی را القا کنند ، می توانند به راحتی ویروسی شوند. برای جلب توجه برند ، نیازی به توجه به برند خود ندارید. در حقیقت ، اغلب با استفاده از روشی کاملاً دور از بازار برای معرفی نام تجاری خود ، زمان بیشتری برای افراد درگیر می شود ، بنابراین در نهایت می توانید پیام خود را در آخر دریافت کنید. با 17.7 میلیون بازدید و در حال رشد ، این فیلم یک رویکرد احساسی داشت که مردم را ترغیب می کرد Heineken را به عنوان آبجو مورد نظر خود در نظر بگیرند.

2. ایجاد فضای امن برای برندهای کمتر پر زرق و برق - Tena

همه برندها در طی یک کمپین دیجیتال موضع راحتی اجتماعی ندارند. در حقیقت ، این ناراحتی می تواند باعث شود بسیاری از برندها از رسانه های اجتماعی دور شوند. با این حال ، Tena ، یک برند بی اختیاری بزرگسالان ، تصمیم گرفت با ایجاد مکانی امن ، جایی که افرادی که با همان چالش ها مشترک هستند ، بتوانند محصول خود را در آغوش بگیرند.

بی اختیاری جذاب نیست و چیزی است که اکثر مردم درباره آن صحبت نمی کنند. به همین دلیل است که Tena تصمیم گرفت این شرط را به نمایش بگذارد تا افراد با این وضعیت بتوانند ببینند که تنها نیستند. کانال YouTube این شرکت دارای فیلم های مفیدی با راهنمایی است و اگر بطور تصادفی وارد سایت انگلستان شوید ، می توانید تبلیغات طنزآمیز نیز پیدا کنید.

Tena با راه اندازی برنامه خود یک قدم فراتر از نکات مفید را به اشتراک گذاشت: برنامه تناسب اندام من (لگن) . این برند از رسانه های اجتماعی با فیلم ها و مسابقه ای استفاده کرد تا پیام مربوط به برنامه را به دست آورد. به تماشاگران Tena مکانی ارائه می شود که در آن بی اختیاری بی عیب و نقص باشد و جامعه ای را برای آنها فراهم کند که بتواند تجربیات خود را در آن سهیم باشد افزودن یک مسابقه با درخواست از شرکت کنندگان برای به اشتراک گذاشتن سلفی با استفاده از برنامه و انجام تمرینات ، مشارکت را تشویق کرد.

درس های آموخته شده:

رسانه های اجتماعی می توانند برای هر مارکی کار کنند زیرا مخاطبان شما نقاط درد و چالش های یکسانی را به اشتراک می گذارند. این تساوی دهنده عالی مردم را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود جمع می کند. حتی اگر آن تجربیات خجالت آور یا دشوار باشد ، رسانه های اجتماعی جایی را فراهم می کنند که افراد احساس تنهایی نکنند. برنامه ای که به موارد مربوط به محصول شما می پردازد ، نمی تواند آگاهی از برند را بالا ببرد. رقابت هایی که فراتر از یک ورودی ایمیل است ، مشارکت را تشویق می کنند.

3. استراتژی چند کانال - Single Grain و اریک سیو

هرگز یک فروم برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود کافی نیست. برای ایجاد آگاهی از برند ، چندین کانال و سیستم عامل طول می کشد. Single Grain از دانش ذاتی مدیرعامل اریک سیو برای تولید محتوا که در تعدادی از سیستم عامل ها استفاده می کند ، استفاده می کند. این شامل پادکست بازاریابی است که وی با جادوگر بازاریابی دیجیتال دیگری ، نیل پاتل میزبان آن است. "رشد در همه جا" مجموعه ای از مصاحبه با کارآفرینان مختلف و رهبران فکر است. Single Grain همچنین در YouTube حضور جدی دارد و سری جدید "Leveling Up" را معرفی کرده و ایده های تاکتیکی را با بازاریابان و صاحبان مشاغل به اشتراک گذاشته است.

Single Grain چهار بار در هفته مطالب تازه را در یک وبلاگ منتشر می کند ، و اطلاعات گسترده ای را در مقالات 2000 کلمه ای ارائه می دهد. و البته ، این برند همچنین در زمینه اعمال روابط رسانه ای اجتماعی از طریق همکاری های استراتژیک و نشان دادن وبینارهای زنده یا میزبانی رویدادهای سخنران ، فعال است.

درس های آموخته شده:

مشتریان از سیستم عامل های مختلفی استفاده می کنند ، بنابراین اگر می خواهید به آنها برسید باید همین کار را انجام دهید. افراد همچنین به هر سکوی متفاوت پاسخ می دهند و با پخش کردن خود در چندین کانال ، می توانید به روشی که ترجیح می دهند به آنها برسید. تکرار مباحث شما در کلیه کانالها بیشترین ارزش را از محتوایی که ایجاد می کنید در حالی که در وقت و هزینه صرفه جویی می کنید

4. محتوای تولید شده توسط کاربر و Influencer - ASOS

محتوای تولید شده توسط کاربر و آنفلوآنزا - ASOS

ASOS یک کمپین #AsSeenOnMe را در اینستاگرام ایجاد کرد که مشتریان را ترغیب می کرد تا تصاویر خود را با لباس ASOS بنویسند. این کار نه تنها برای نمایش محصولات بلکه راهی عالی برای تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر بود.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) نبوغ است ، زیرا خود سازگار ، رایگان است ، و همچنین یک مارک را از طریق قدردانی از مشتریان خود به نمایش می گذارد. با استفاده از هشتگ این امکان را برای ASOS فراهم کرد تا آن پست ها را در فید اینستاگرام ASOS به اشتراک بگذارد. این شرکت با دو قدم بیشتر با الف) افزودن توضیحات و شماره های محصول به ارسال ها و ب) ارائه یک بخش ویژه #AsSeenOnMe در وب سایت خود ، تا مردم بتوانند روی آن کلیک کرده و محصول را برای خرید پیدا کنند.

ASOS همچنین از بازاریابی تأثیرگذار برای تبلیغ جدیدترین محصولات و سبک های خود استفاده می کند. این یک استراتژی عالی است که به شرکت اجازه می دهد "خودی مد" را ایجاد کند که بتواند مارک را ارتقا دهد. خودیها جامعه ای ایجاد کردند که در آن با یکدیگر درگیر شوند و همچنین در پست های خود برچسب گذاری کنند.

درس های آموخته شده:

محتوای تولید شده توسط کاربر روشی عالی برای دسترسی به پست های استثنایی است که به نوبه خود باعث فروش می شود. برای پیگیری این نوع کمپین ها ، همیشه از هشتگ مارک دار استفاده کنید. تلاشهای UGC خود را با یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار ترکیب کنید تا روابط محکم برقرار کنید و جامعه ای بسازید که محصول شما را به صورت ارگانیک ارتقا بخشد. روابط تأثیرگذار قوی ، برند شما را با مشارکتهای معتبری که تبلیغ و به اشتراک می گذارند ، پرورش می دهد.

5- از منافع مشتریان خود بهره ببرید - فرهنگ سالم

 از منافع مشتریان خود بهره ببرید - فرهنگ عالی

استفاده از منافع مشترک مشتریان برای تولید محتوا برای کمپین های دیجیتالی به شما امکان می دهد در صنایع رقابتی ایستادگی کنید. این رویکردی است که Wholesome Culture ، یک برند تجاری مد و لباس مخصوص لباس های بی رحمانه به کار می برد. این یک محتوا از یک پیام تغذیه ای گیاهی و سازگار با محیط زیست استفاده می کند ، زیرا چیزی است که Wholeome فرهنگ با مشتریان خود به اشتراک می گذارد.

Wholeome فرهنگ با چند استراتژی که به خوبی کار می کنند ، از جمله منابع ارجاع به فرهنگ پاپ و پره های ویروسی ، به مطالب نزدیک می شود این memes به برند کمک می کند تا شتاب بیشتری کسب کند ، بنابراین می تواند محتوا را در مورد محصولات خود معرفی کند. همه پیام ها ، از جمله مم ها ، همیشه دوستانه با حیوانات هستند تا به نگرانی ها و علاقه های مشتریان کمک کنند.

یکی از این علایق رژیم های وگان است. Wholesome Culture با ارسال دستور العمل های وگان با دستورالعمل های ویدئویی در اینستاگرام ، این علاقه را جلب می کند. این به دور از محتوای مد است ، اما با فلسفه برند و فلسفه مشتریانش پیوند دارد. دستور العمل های مفید رژیم غذایی گیاهی را پشتیبانی می کند و زندگی را برای مشتری راحت تر می کند و ضمن ترغیب آنها به دنبال مارک تجاری نیز می شود. این کار با صحبت کردن با همان زبانی که مخاطب دارد ، تعامل را تقویت می کند.

هشتگ های اینستاگرامی همچنین منجر به کشف هایی مانند #veganlife می شوند که مخاطبان مناسب را به سمت کانال های Wholesome فرهنگ سوق می دهند. البته این برند وبلاگی نیز دارد که سرشار از نکات وگان و موارد دیگر است.

درس های آموخته شده:

استفاده از منافع مخاطبان خود در تلاشهای دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد تا یک جامعه بسازید. موارد فرهنگ پاپ باعث ایجاد علاقه می شوند و به شما این امکان را می دهند تا هنگامی که دنبال کننده هستید ، محتوای مرتبط با برند بیشتری را به نمایش بگذارید. ایجاد محتوا که نه تنها با فلسفه مخاطب شما بلکه با ارزشهای اصلی شما ارتباط برقرار خواهد کرد ، در کانالهای اجتماعی به خوبی کار خواهد کرد.

6. اضافه کردن لمسی از بازاریابی تجربی - Uniqlo

بازاریابی تجربی را اضافه کنید - Uniqlo

گرفتن بازاریابی دیجیتالی شما در خارج از محدوده یک دستگاه دستی می تواند درگیر برند با روشی کاملاً متفاوت باشد. Uniqlo ، یک شرکت پوشاک گاه به گاه ژاپنی ، یک کمپین دیجیتالی جالب را راه اندازی کرد تا مردم بتوانند در یک نور متفاوت این شرکت را ببینند.

این برند یک کمپین جهانی تصویری منحصر به فرد را ایجاد کرد که با 100 مکان فیزیکی در کنار هم کار می کرد. به مشتریان گفته شد که برای گرفتن کدهای محصول ، از یک سری بیلبوردهای دارای تصاویر متحرک عکس بگیرند. کد پنج رقمی سپس در وب سایت کمپین بارگذاری شد که در آن مشتریان می توانند نمونه لباس را بازخرید کنند.

بیلبوردها عنصر بازاریابی تجربی را اضافه کردند که تقریباً مبتنی بر واقعه بود. همچنین از مردم خواسته شد تا عکس های خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا طرفداران خود را برای شرکت در تبلیغات معرفی کنند. با این کمپین به بیش از 4 میلیون نفر رسید که 35000 مشتری جدید برای Uniqlo ایجاد کرده است.

درس های آموخته شده:

بازاریابی دیجیتال می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا افراد آنجا از آنجا خارج شوند ، هر کجا که "آنجا" باشد. شما انتخاب می کنید از کجا می خواهید آنها را ارسال کنید ، خواه به یک رویداد ، یک فروشگاه پاپ آپ یا در این حالت ، یک سری از بیلبوردهای تبلیغاتی که در نهایت آنها را به وب سایت شما هدایت می کند. نکته اصلی استفاده از یک رویکرد جدید و پاداش با بازاریابی تجربی است تا مشتریان را به روشی غیر منتظره درگیر کنید.

افکار نهایی

این دروس به منظور افزایش نوار در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما طراحی شده اند . یافتن راههای جدید برای جذب مخاطب خود از طریق تاکتیک های موثر بازاریابی دیجیتال به شما در ایجاد پایگاه مشتری کمک می کند.

خود را متمایز کنید و برنامه های بازاریابی موفق دیجیتال را با یک دیپلم حرفه ای در بازاریابی دیجیتال برنامه ریزی کنید . امروز بروشور را بارگیری کنید!