در ایران تبلیغات بزرگ و حسادت بیشترین نقش خرید را در میان مشتری ها دارد. فرض کنید به خانه یکی از اقوام می‌روید و در آنجا با محصول جدیدی که تازه خریده اند مواجه می‌شوید. به سرعت از صاحبخانه خواهید پرسید که این تلویزیون را ازکجا و چند خریده است، صاحبخانه هم به شما می‌گوید که از نمایندگی …. و قیمت ….. خریده ام.
ما حتی به خود زحمت پرسیدن اینکه چرا این مدل را خریده اند و چه مزیت هایی دارد را نمی‌دهیم. و در صورتی که نیاز به این محصول داشته باشیم وقتی به فروشگاهی مراجعه می‌کنیم نا خودآگاه به سراغ همان مدل فامیل می‌رویم. بدین رو، فروشندگان در ایران می توانند با بهره مندی از این دانش یعنی بازاریابی عصبی، فروش خود را به اجرا در آورند. بازاریابی اعصابی برای مصرف کنندگان و لذا برای برندها مفید است چون در این دوران به تشخیص این مسئله کمک می کند که منشاء واکنش واقعی مصرف کننده کجاست یعنی همان مغز او . بازاریابی اعصابی در ارائه یک درونداد دیگر به تحلیل کمی و کیفی که هرگز دست از کامل شدن بر نمی‌دارد به پژوهش ها کمک می کند ، و فروشندگانی که می توانند به طور خلاقانه از این ساز و کار جدید استفاده کنند دچار نقص و کاستی استعداد نمی‌باشند.

فروش مبتنی بر نورومارکتینگ، حاوی ایده هایی است که از مغز، اطلاعاتی به شما به عنوان بازاریاب و فروشنده می دهد. این اطلاعات به شما می گوید که با برخی اقداماتتان، دکمه درد را مغز مشتری و بازار، فعال می کنید که نتیجه ای جز عدم فروش نخواهد داشت. از سویی برخی اقدامات را به شما می آموزاند که می توانید با فعال کردن دکمه لذت در مشتری و بازار، به فروش قطعی دست یابید.
برخی می گویند فقط و تنها افراد خسیس در هنگام خرید، احساس درد دارند. اما اسکن مغزی نشان می دهد که حتی دست و دلبازترین افراد نیز به هنگام خرید، کمی احساس درد می کنند. یک پیشنهاد خوب می تواند بیشتر مشتریان خسیس را نیز برای خرید کالا و محصول جذب کند.

بازاریابی عصبی به درد کدام مشاغل می‌خورد؟

شاید سوال به جایی باشد که آیا این نوع بازاریابی به درد شغل ما هم می‌خورد و یا می‌‍توان از آن در هر شغلی استفاده کرد؟ در جواب باید بگوییم که بله در هر نوع شغلی می‌توانید از این نوع بازارایابی استفاده کرد. اما چگونه؟

در هر شغلی که باشید شما به مشتری و شناسایی آنها حتی روانشناسی آنها نیاز دارید. اما در هر شغلی بسته به نوع استفاده از این مدل می‌توانید به کار بگیرید. حتی در شبکه های اجتماعی یا مواردی که مستقیم با مشتری ارتباط ندارید هم این نوع بازاریابی به کار شما خواهد آمد.

منبع: 

https://virgool.io/@zahra_zra/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%A8%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%A8%DB%8C-jptbyepd74wb