علیرغم اینکه در عصر دیجیتال زندگی می کنیم ، برای سایت های تجارت الکترونیک چالش های زیادی وجود دارد. رقابت با میلیون ها گزینه خرید بسیار شدید است. این یک قدم زدن در بازار نیست. همچنین به لطف گوگل ، مردم می توانند قیمت ها را به سرعت بررسی کنند ، محصولات شما را با رقبای خود مقایسه کنند و تصمیم بگیرند قبل از رسیدن به سایت شما چه چیزی بخرند.

با چشم انداز گسترده دیجیتالی که هر روز در حال رشد است ، در اینجا 14 استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کمک به شما در جذب سهم خود از فروش آنلاین سالانه 2.8 تریلیون دلاری ارائه شده است.

پیشنهاد 2
1) تجسم محصول را تقویت کنید
تجسم محصول را تقویت کنید

مصرف کنندگان انتظار دارند که تقریباً به هر نوع اطلاعاتی در هر زمان دسترسی داشته باشند. نه تنها این ، بلکه آنها بسیار بصری می شوند. استفاده از تجسم محصول استثنایی به شما امکان می دهد محصولات خود را به سرعت و بدون دردسر نشان دهید تا مصرف کنندگان بتوانند جزئیات را بدون نیاز به مطالعه در مورد آنها بررسی کنند.

ابزارهای اهرمی که به افراد امکان زوم می دهند ، محصول شما را برای نمای 360 درجه می چرخانند ، و ابزارهای اطلاعات پاپ آپ را اضافه می کنند. اگر فناوری سه بعدی وجود دارد ، از آن برای افزایش تعامل و افزایش تجربه خرید استفاده کنید. به گفته منبع چهارم ، مشتریان آنها از افزایش فروش 25 تا 30 درصد در هنگام استفاده از سه بعدی نسبت به تصویربرداری مسطح خبر دادند.

پیشنهاد 1
2) اضافه کردن فیلم
اگرچه همه محصولات به ویدئو احتیاج ندارند ، اگر چیزی برای نمایش دارید ، آن را در عمل نشان دهید. HubSpot گزارش داد که 81٪ از مصرف کنندگان می گویند که ویدئو اطمینان به خرید می دهد. اگر بتوانید محصول خود را به خوبی قطعه قطعه کنید ، مردم می فهمند چه کاری انجام می دهد و چرا به آن احتیاج دارند.

3) اهرم هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی می تواند تأثیر قابل توجهی در فروش تجارت الکترونیکی شما بگذارد. این توانایی جمع آوری اطلاعات و استفاده از آن برای پیش بینی دقیق نحوه واکنش مشتری بر اساس رفتار گذشته است. معیارهای قابل اندازه گیری مانند نرخ تبدیل ، نرخ گزاف گویی و نرخ تعامل ، بینش ارزشمندی از اثربخشی سایت شما و نحوه استفاده افراد از آن ارائه می دهد.

شما می توانید داده هایی را برای ارائه سرنخ های لازم برای بهبود سایت خود و ترغیب تبدیل و وفاداری جمع آوری کنید. هرچه تجربه مشتری شما بهتر باشد ، احتمال بازگشت آنها ، توصیه محصولات شما و ارائه نظرات مثبت بیشتر خواهد بود.

الگوریتم ها پیش بینی می کنند چه کالاهایی ممکن است بازدیدکنندگان را بخرند و خرید سایت خود را برای آنها راحت تر انجام دهند. محصولات ارائه شده در جلو و مرکز است. همچنین می توانید از AI برای بهبود بخشیدن به لجستیک back-end خود برای تجربه رضایت بخش مشتری از خرید تا تحویل استفاده کنید.

4) فیلتر محصولات برش-لبه

رچه محصولات بیشتری را ارائه دهید ، به فیلتر پیشرفته محصول نیاز بیشتری دارید. هیچ کس وقت ندارد که سایت شما را بر اساس یک برنامه موجودی پیچیده جستجو کند که برای آنها معنی ندارد. درعوض ، شما باید وسایل لازم را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند شرایط خود را خریداری کنند و آنچه را که لازم دارند سریع پیدا کنند.

با توجه به اینکه 42٪ سایت های مهم تجارت الکترونیکی از فیلتر پیشرفته استفاده نمی کنند ، می توانید با داشتن سایت ملاحظه ای که به مشتریان امکان می دهد آنچه را که نیاز دارند بیابید ، کسب کنید. هرچه خصوصیات بیشتری را ارائه دهید ، خرید راحت تر است.

5) به صورت خودکار با Chatbots
به صورت خودکار با Chatbots

بله ، این هوش مصنوعی است ، اما واقعاً سزاوار استراتژی خودش است. Chatbots ممکن است اولین نقطه تماسی باشد که می تواند تجربه مشتری شما را ایجاد یا خراب کند. در حال حاضر برای پاسخگویی به سؤالات در حال حاضر ، خرید را بسیار آسانتر می کند. شما می توانید فوراً مواردی را حل کنید که به آنها اجازه می دهد مسیر خرید خود را پیدا کنند.

این ربات های کوچک و دوستانه باعث می شوند تا بتوانید با مشتری ها به صورت بسیار انسانی ارتباط برقرار کنید و به نوبه خود ، یک تجربه شخصی را ارائه دهید که می تواند تأثیر بسزایی در خریدها داشته باشد.

Chatbots فقط محصولات عالی برای مشتری نیستند. آنها همچنین می توانند فروش خوبی داشته باشند. آنها در حالی که به مشتریان اطلاع می دهند تخفیف یا معامله در دسترس است ، گزینه های فروش خود را در محل ارائه می دهند.

Chatbots همچنین موجودی موجودی است و می توانند فروشندگان برتر را ردیابی کنند تا شما هرگز از سهام خارج نشوید.

 

6) تحویل انعطاف پذیر


یک راه عالی برای افزایش رها سبد خرید ، محدود کردن گزینه های تحویل است. چهل و پنج درصد از مشتریان آنلاین هنگامی که می دانند گزینه های تحویل متناسب با نیاز آنها نیست ، سبد خرید خود را رها کرده اند.

مردم می خواهند بپردازند و می دانند محصول آنها به سرعت وارد می شود. در عین حال ، آنها ممکن است بخواهند بدانند که اگر اکنون به سفارش خود نیازی نداشته باشند ، در صورت انتخاب می توانند مبلغ کمتری را برای تحویل خود بپردازند.

این بدان معنا نیست که باید روی باند باند هواپیمای بدون سرنشین پرش کنید. این بدان معنی است که شما باید در حالی که قیمت را در ذهن داشته باشید ، راه هایی را که می توانید سرعت و کارآیی اولویت اول خود را در نظر بگیرید ، در نظر بگیرید.

 

7) رها کردن سبد خرید


رها کردن سبد خرید را کاهش دهید

همانطور که در بالا ذکر شد ، احتمالاً ترک مشتری هنگام ورود به مشتری اتفاق می افتد و می یابد که گزینه های تحویل مطابق نیاز آنها نیست. بیش از 69٪ از این زمان مستقیماً مربوط به هزینه های اضافی مانند حمل و نقل است.

از دیگر دلایل ترک آن می توان به فرایندهای پرداخت بیش از حد پیچیده ، نیاز به راه‌اندازی حساب و کارایی وب سایت ضعیف مانند بارگیری آهسته و خرابی اشاره کرد.

یکی از مؤثرترین راهکارها برای پرداختن به سبد خرید ، معرفی استراتژی بازیابی ایمیل است. وقتی شخصی سبد خرید را رها کرد ، می توانید یک سری ایمیل ارسال کنید که مشتریان را ترغیب می کند معاملات خود را انجام دهند. براساس چرخه فروش ، نزدیک به نیمی از ایمیل های ریکاوری باز می شوند و تقریباً یک سوم منجر به فروش کامل می شود.

 

8) لیست های مورد علاقه اهرم


داشتن لیست آرزوها در سایت شما معدن طلای اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با ارسال ایمیل های شخصی به مشتریان ، این لیست های آرزو را اهرم کنید تا آنها را ترغیب به خرید کنید. ایمیل ها می توانند شامل اخطارهای فروش ، هشدارهای مربوط به ترخیص کالا یا تعداد موجودی کالا برای ایجاد حس فوریت باشند.

 

9) تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)


هیچ چیز محصولی بهتر از مشتری شاد نمی فروشد. UGC تجارب کاملی را از مشتریان گذشته که در محصولات شما زندگی می کنند و استفاده می کنند ، فراهم می کند. طبق گفته Salesforce ، پنجاه و چهار درصد مشتریان به احتمال زیاد به مصرف کننده دیگر نسبت به بازاریابی خود اعتماد دارند.

در اینجا دو تا از ساده ترین راه های استفاده از UGC وجود دارد:

استفاده از هشتگ در همه موارد اجتماعی شما
ارائه راهی آسان برای مشتریان برای ارسال نظرات در سایت شما


10) موبایل دوستانه


دوستانه موبایل

طبق گفته Outerbox ، 7٪ از کاربران تلفن همراه ظرف شش ماه گذشته قبل از بررسی خود اقدام به خرید آنلاین از طریق تلفنهای خود کرده اند. این مهم است که وب سایت شما دوستانه تلفن همراه باشد.

برخی از چیزهای خوب شامل موارد زیر است:

یک سبد خرید که با مشتری پیمایش می کند ، بنابراین برای یافتن آن نیازی به پیمایش نیست
دکمه های افزودنی به سبد خرید که پیدا کردن آنها بسیار آسان است تا مشتریان بتوانند فوراً موارد را به سبد خرید خود اضافه کنند
طبق گفته Adweek ، گوگل نشان داد 73٪ از مصرف کنندگان برای استفاده از سایتی که برای استفاده از موبایل طراحی شده است ، یک سایت موبایل غیر دوستانه را ترک نخواهند کرد.

این بدان معنا نیست که شما نیاز به ایجاد یک برنامه برای سایت تجارت الکترونیکی خود دارید ، بلکه آگاهی از نحوه خرید مشتریان به شما کمک می کند تا تصاویر مورد نیاز خود را برای خرید آسان تهیه کنید.

 

11) شخصی سازی ، شخصی سازی ، شخصی سازی


پیش بینی نیازها باعث ایجاد ارزش می شود. با استفاده از هوش مصنوعی برای ساده تر کردن همه چیز ، شخصی سازی مهم است.

با درک مشتری های خود می توانید با اطمینان بیشتری پیش بینی کنید که آنها چه می خواهند و کجا هستند. تمام این اطلاعات تجربه خرید آنها را آسانتر می کند.

بخش عمده ای از شخصی سازی باید شامل رویکردهای محلی باشد که باعث می شود افراد در خانه احساس کنند. این همچنین یک استراتژی است که می تواند به شما در بهبود تحویل بر اساس موقعیت مکانی مشتریان و نزدیکی آنها به انبارهای شما کمک کند.

شخصی سازی و بومی سازی همچنین می تواند به شما در افزایش فصول کمک کند. شما می توانید در جنوب یک مجموعه از اقلام و آنهایی را که در شمال سردتر قرار دارند ، به مشتریان نشان دهید چیزی مناسب تر از شرایط فعلی آنها.

 

12) از هدف گیری مجدد استفاده کنید

 

دفگیری مجدد برای موفقیت هر سایت تجارت الکترونیکی اساسی است. این امکان را به شما می دهد تا مشتریان را در حالی که آنلاین هستند دنبال کنید و آنها را از محصولات و خدمات خود آگاه کنید. با مراجعه به سایت شما ، تبلیغات شما می توانند با لینک سریع به جایی که می توانند سفارشات خود را تکمیل کنند ، آنچه را که گم شده اند را به آنها نشان دهند.

 

13) بهبود پرداخت
بهبود پرداخت

 

چک های دست و پا گیر خریدها را کند کرده و منجر به ناامیدی می شود. در واقع شما باید چند قدم و صفحه را برای اینکه کسی بتواند بپردازد بپردازد؟ با ساده تر کردن چک ، می توانید با ساده تر کردن معاملات برای مشتریان ، رها سبد خرید را کاهش دهید.

اگر می توانید این کار را در یک صفحه انجام دهید ، پس این بهترین تجربه برای خرید مشتریان شما است! اگر یک صفحه واحد امکان پذیر نیست ، حداقل در صورتی که نظر خود را عوض کنید یا اشتباه کنید ، یک قدم عقب تر را برای مشتریان راحت تر کنید. داشتن نوار پیشرفت بسیار قابل مشاهده کمک خواهد کرد.

 

14) خریدهای اجتماعی را تشویق کنید


در آخر ، اما نه مهم ، از کانالهای اجتماعی برای تشویق خریدها استفاده کنید. به جای تلاش برای مجبور کردن مردم برای رفتن به سایت شما ، اجازه دهید محصولات شما را مستقیماً از طریق فیدهایشان خریداری کنند. این گزینه در فیس بوک و اینستاگرام موجود است.

نتیجه
استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیکی برای ایجاد ترافیک بیشتر به سایت شما و ترغیب خریدها ضروری است. این 14 استراتژی به شما کمک می کند تا بازی خود را بهتر کنید و بیشتر از آن سهم بازار گریزان را بدست آورید